E-komercija savu uzrāvienu piedzīvoja tieši pandēmijas laikā, taču ārī šobrīd, kad fiziskie veikali ir atvērti, iedzīvotāji turpina iepirkties internetā, parasti atgriežoties tajos pašos e-veikalos, kur pirkums jau reiz veikts.
Dati par pirkuma groza vērtību, jo īpaši Latvijā, ir pozitīvs signāls e-komercijai, apstiprinot, ka iedzīvotāji, pandēmijas laikā praksē izmēģinājuši iepirkšanos tiešsaistē, to turpina darīt, vērtē "220.lv marketplace" pārdošanas vadītājs Kārlis Ozols. Viņš gan neizslēdz to, ka pircēji savos pirkumos kļūs piesardzīgāki, ņemot vērā inflācijas straujo kāpumu, maijā patēriņa cenām, salīdzinot ar iepriekšējā gada maiju, augot par 16.9%.
Pagaidām gan Latvijas tirgū izteiktu piesardzību uzņēmums nenovēro.
Raksturojot populārākās preču kategorijas, K. Ozols norāda, ka "Top 5" šogad un arī pērn ierindojas gandrīz vienas un tās tās pašas lietas – viedtālruņi, smaržas, portatīvie datori, putekļusūcēji - roboti, velosipēdi.
Tāpat bieži pirkto preču augšgalā ierindojas dažādas sezonālās preces – gada pirmajā ceturksnī "220.lv" novērots pieprasījuma pieaugums pēc dažādu pārvietošanās līdzekļiem, piemēram, elektriskajiem skrejriteņiem un elektriskajiem velosipēdēm. Šogad, salīdzinot ar iepriekšējā gada pirmajiem mēnešiem, e-velosipēdu pārdošanas apjomi auguši par 31%. Interese par elektriskajiem velosipēdiem augsta ir tieši šobrīd, lai arī tie sortimentā ir jau vidēji divus gadus.
Līdzās mobilitātes risinājumiem, iedzīvotāji aktīvi iegādājas arī lietas mājai un dārzam – traktorus zālāju kopšanai un zāles robotus, tradicionālos pašgaitas zāles pļāvējus. Tāpat tiek pirkti zaru smalcinātāji, līdz ar to var teikt, ka iedzīvotāji investē risinājumos, kas palīdzētu ietaupīt laiku, darot dažādus apkārtnes sakopšanas un uzturēšanas darbus.
Nemainīgi populārāu preču sarakstā ierindojas arī vasaras atpūtai nepieciešamās lietas – āra mēbeļu komplekti, batuti, klasiskie velosipēdi.
Vienlaikus gan tirgotās atzīmē, ka arī e-komerciju ietekmējis Krievijas sāktais plaša mēroga karš Ukrainā. Pirmajā tā dienā apmeklētāju skaits grupas pārvaldītajos e-veikalos visā Baltijā kritās, bet nākamajās dienās daļa pircēju aktīvi meklēja un iegādājās dažādas izdzīvošanas preces. Arī aprīlī un maijā izdzīvošanas preču pieprasījums saglabājas nemainīgi augsts, uzrādot vidēji 30% kāpumu.
Izdzīvošanas preču kategorijā uzreiz pēc kara sākuma liels pieprasījums novērots pēc guļammaisiem, pirmās palīdzības aptieciņām, mugursomām. Tāpat pirktas kempinga plītis, ģeneratori, degvielas kannas, lukturīši, akumulatori. Atsevišķām precēm, piemēram, guļammaisiem, pieprasījuma kāpums ir vērojams pat par 3000%. Aprīlī un maijā izdzīvošanas preču kategorijā saglabājas 30% pieprasījuma pieaugums.
"PHH Group" ir viens no lielākajiem e-tirdzniecības uzņēmumiem Baltijas valstīs un Somijā. Grupa tika izveidota, apvienojot Lietuvā, Latvijā un Igaunijā bāzēto "Pigu Grupu" ar Somijas un Igaunijas mazumtirdzniecības gigantu "Hobby Hall". "PHH Group" pārvalda e-veikalus un tirdzniecības platformas Somijā, Igaunijā, Latvijā un Lietuvā. Grupas e-komercijas platformas "Pigu.lt", "220.lv" un "Kaup24.ee" sortimentu veido vairāk nekā 4000 pārdevēju preces, piedāvājot aptuveni 2 miljonus lielu preču sortimentu. Grupas pārvaldītās vietnes apmeklē aptuveni 150 miljoni pircēju gadā.