Līdz šim "Rail Baltica" dzelzceļa stacijas būvdarbi pie lidostas norisinājušies atbilstoši aktualizētajiem plāniem, atskaitās būvnieki.
Starp nozīmīgākajiem pirmajā būvniecības gadā paveiktajiem darbiem ir jaunu inženierkomunikāciju un ceļu izbūve, esošu inženierapgādes tīklu relokācija, kā arī divu testa pāļu izbūve un testēšana. Visi plānotie darbi veikti, izmantojot mūsdienīgas būvniecības tehnoloģijas, tostarp BIM (būvniecības informācijas modelēšana 3D informācijas modeļu veidošanai un uzturēšanai) un ĢIS (ģeogrāfiskā informācijas sistēma mērījumu iegūšanai un salīdzināšanai). Tāpat, lai automatizētu būvlaukuma apsekošanu, vērtētu un salīdzinātu to ar BIM modeli, tiek veikti kontrolēti dronu lidojumi vizuāliem būvlaukuma novērojumiem un fotogrammetrijai.
Nākamā gada laikā turpināsies pāļu izbūve un dzelzsbetona konstrukciju izbūves darbi estakādēm un stacijas ēkai, kā arī pie apkārtējo ielu infrastruktūras uzlabošanas. Tieši ceļu satiksmes pārslēgšana no esošā P133 uz jauno L1 ceļu būs viens no pamanāmākajiem notikumiem otrajā gadā, līdz šim izmantotā ceļa vietā turpinot stacijas ēkas būvniecību. Plānots arī izbūvēt bagāžas transportēšanas tuneli starp "Rail Baltica" dzelzceļa staciju un perspektīvo lidostas "Rīga" termināli.
"Pārmaiņas pie lidostas kļūst pamanāmākas, būvlaukumam jau šobrīd aizņemot ievērojamu teritoriju (vairāk nekā 88 tūkst. m2). Ir gandarījums, ka šī ievērojamā projekta plānošanas un aktīvās būvniecības pirmais gads raiti rit uz priekšu, un jau tagad ir skaidrs, ka "Rail Baltica" projekts sava vēriena dēļ varēs izkristalizēt vajadzības darbā ar BIM, kā arī citus aspektus, kuri būs noderīgi arī citiem būvdarbiem nākotnē," atzīst "B.S.L. Infra" izpildkomitejas locekle Maija Baltgalve, aicinot autovadītājus un gājējus būvniecības laikā būt saprotošiem.
Būvniecības laikā tiek veikts gruntsūdeņu piesārņojuma monitorings, kā arī tiek izmantota būvtehnika ar samazinātu izmešu daudzumu.
"Rail Baltica"stacijas un saistītās infrastruktūras izbūve lidostā sākās 2021. gada jūnija beigās. Projekta gaitā jāuzbūvē 6 km ātrgaitas dzelzceļa līnija, kas ietver gan estakādi, gan uzbērumu un pašu staciju vairākos līmeņos ar daudzfunkcionālu un pasažieru ērtībām atbilstošu infrastruktūru, kas veido šo avio un dzelzceļa savienojumu, tostarp ar kravu pieslēguma iespējām. Plānots, ka pa jaunuzbūvēto dzelzceļu nokļūt stacijā un lidostā pasažieri varēs ne tikai ar "Rail Baltica"ātrvilcienu, bet arī ar regulāri kursējošu reģionālās satiksmes vilcienu.
Pilnsabiedrība "B.S.L. Infra"ir dzelzceļa stacijas un saistītās infrastruktūras lidostā izbūves realizētājs. Personu apvienību veido Austrijas uzņēmums "Swietelsky" AG un Latvijas būvniecības uzņēmumi – SIA "Binders" un AS "LNK Industries". Rail Baltica projekts lidostas teritorijā būs pirmais ātrgaitas dzelzceļa un avio savienojuma centrs Baltijā. Būvniecības darbus pilnsabiedrība plāno veikt secīgi piecos posmos – līdz 2025. gada decembrim.