misc - 1786
Foto: LETA

AS "Rīgas mikroautobusu satiksme" ierosināta tiesiskās aizsardzības procesa lieta, liecina Maksātnespējas reģistra informācija.

Tā ierosina Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesā 28.jūnijā.

Uzņēmumam līdz 2022.gada 29.augustam tiesā jāiesniedz ar kreditoriem apstiprinātais tiesiskās aizsardzības procesa plāns.

"Rīgas mikroautobusu satiksmes" pārstāve Maija Lazdiņa norādīja, ka pasažieru plūsmas kritums Covid-19 pandēmijas laikā būtiski samazināja uzņēmuma ieņēmumus, tāpēc 2020.gada septembrī "Rīgas mikroautobusu satiksme" vērsās pie Rīgas pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" ar lūgumu paaugstināt apakšuzņēmuma līgumā noteikto pakalpojuma cenu, kā to paredz līguma noteikumi.

Viņa pauda, ka "Rīgas mikroautobusu satiksmes" lūgums un tā pamatojums atbilda savstarpēji noslēgtā līguma noteikumiem, tomēr neguva pasūtītāja atsaucību, jo "Rīgas satiksme" uzskatīja par nepieciešamu detalizētāk iedziļināties izmaksu veidošanās procesā, pirms piekrist cenas izmaiņām.

Attiecīgā jautājuma risināšanai 2021.gada 20.maijā tika izveidota ekspertu komisija, kura izskatīja pakalpojuma cenas palielināšanas pamatotību.

Pēc Lazdiņas skaidrotā, būtisku ietekmi uz uzņēmuma darbību radīja Covid-19 pandēmija un valstī izsludinātā ārkārtējā situācija, radot papildus izdevumus un samazinot ieņēmumus visiem sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem, tostarp "Rīgas satiksmei", tādējādi ietekmējot pakalpojuma pašizmaksu. Valsts un pašvaldības sniedza atbalstu šiem pakalpojumu sniedzējiem, piešķirot papildu kompensāciju zaudējumu segšanai, lai tiktu saglabāta esošā pakalpojumu cena.

Viņa minēja, ka arī "Rīgas satiksme" saņēma šādu atbalstu no Rīgas domes, savukārt "Rīgas mikroautobusu satiksme" atbalstu no pašvaldības vai "Rīgas satiksmes" nesaņēma.

Savukārt šogad 13.aprīlī tika sniegts ekspertu komisijas atzinums, kurā secināts, ka pieprasījums veikt pakalpojuma maksas izmaiņas ir pamatots, un ka "Rīgas satiksmei" ir pamats pārskatīt pakalpojumu maksu, piebilda "Rīgas mikroautobusu satiksmes" pārstāve.

"Ļoti ceram, ka tuvākajā laikā izdosies noslēgt vienošanos ar "Rīgas satiksmi" par pakalpojuma maksas izmaiņām, lai varētu norēķināties ar kreditoriem, kas nodrošinās pakalpojumu pieejamību un nepārtrauktību," uzsvēra Lazdiņa.

"Rīgas mikroautobusu satiksme", pēc kompānijas publiskotās informācijas, nodrošina pasažieru pārvadājumus Rīgā 11 maršrutos - Stacijas laukums-Vecdaugava, Jugla-Pļavnieki, Ķengarags-Purvciems, Centrālā stacija-Dreiliņi, Centrs-Ķengarags, Centrs-Ziepniekkalns, Centrs-Zolitūde, Centrs-Daugavgrīva, Mežciems-Šampēteris, Imanta-Pļavnieki un Mežciems-Paula Stradiņa slimnīca.

"Rīgas mikroautobusu satiksme" reģistrēta 2013.gadā, un tās pamatkapitāls ir viens miljons eiro, liecina "Firmas.lv" informācija. "Rīgas mikroautobusu satiksme" pieder SIA "B-Bus", kuras patiesais labuma guvējs ir Vitālijs Komars.

Uzņēmuma apgrozījums 2020.gadā bija 4,776 miljoni eiro, kas ir 3,2 reizes mazāk nekā gadu iepriekš, kā arī kompānija cieta zaudējumus 1,87 miljonu eiro apmērā pretstatā peļņai 2019.gadā. Kompānijas finanšu dati par pagājušo gadu vēl nav publiskoti.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!