"Millennials" un "Gen Z" ir tās paaudzes, kas veidos nākotnes ekonomiku, taču viņu dzīvesstils būtiski atšķiras no tā, kāds tas ir bijis viņu vecākiem, kas pieder "būmeru" un "X" paaudzēm.
RTU sociālantropologs Andris Saulītis skaidro, ka jaunu paaudžu iesaistīšanās ekonomiski aktīvo iedzīvotāju kopainā notiek nepārtraukti. Tādējādi jāmainās arī uzņēmēju pieejai.
"Šī paaudze ienāk ekonomikā, un viņas vajadzības ir jāapmierina", uzsver sociālantropologs.
Katrai paaudzei ir atšķirīgi ekonomiskie paradumi – vecākās paaudzes pārstāvji bieži strādā vienā darbavietā, maksā hipotēku un krāj vecumdienām, kamēr jaunākā paaudze izvēlas regulāri mainīt dzīvesvietu vai ceļot un attālināti strādāt no jebkuras vietas pasaulē.
Jaunākajai sabiedrības daļai ir raksturīga tieksme uzņemties vairāk riska, tiekties tālāk un mazāk baidīties, norāda "Balcia" pārstāvji.
Tomēr "Milleniāļiem" un "Z paaudzei" ir izpratne par to, ka ir nepieciešamas sargāt gan savu, gan īres īpašumu, taču viņiem nepatīk slēgt ilgtermiņa līgumus, jo viņi nepieķeras lietām un vietām.