Aviokompānijā šādas situācijas dēvē par "lidmašīnas sēdvietu konfigurācijas izmaiņām".
"Šādas situācijas ir ļoti retas. 2022. gada jūnijā tas bija aptuveni 1 gadījums uz 3500 pasažieriem," saka "airBaltic" pārstāve Alise Bethere.
Tā kā "airBaltic" šogad jūnijā pārvadāja 349 700 pasažieru, "Delfi Bizness" aprēķini liecina, ka iekāpšana šāda iemesla dēļ atteikta apmēram 100 lidotgribētājiem.
"airBaltic" skaidro, ka tajās situācijās, kad vietu trūkuma dēļ ir jāatsaka iekāpšana pasažierim, vispirms tiek meklēti brīvprātīgie, kuri gatavi lidot ar nākamo reisu, saņemt par to papildu kompensāciju. Lidsabiedrība nepieciešamības gadījumā nodrošina viesnīcu, transportu no un uz izmitināšanas vietu, kā arī ēdināšanu.
Aviokompānija ierakstā "Twitter" uzsver, ka šāda prakse sniedz iespēju lidsabiedrībām garantēt izdevīgākus piedāvājumus saviem klientiem un piedāvāt vairāk biļešu par zemākām cenām. Ikviens šāds gadījums esot individuāls, taču lidsabiedrība vienmēr piedāvāšot lidojumu alternatīvas galamērķa sasniegšanai.
Nacionālā aviokompānija "airBaltic" 2021. gadā pārvadāja kopumā 1,628 miljonus pasažieru. Tās apgrozījums sasniedza 204,1 miljonu eiro, vienlaikus gan kompānija strādāja ar zaudējumiem 135,7 miljonu eiro apmērā. "airBaltic" lielākais akcionārs ar 96,14% akciju ir Latvijas valsts, bet finanšu investoram, Dānijas uzņēmējam Larsam Tūsenam piederošajam "Aircraft Leasing 1" pieder atlikušie 3,86% akciju.