Vidzemes šosejas Sēnītes posma remontdarbi - 23
Foto: Publicitātes foto

Līdz šā gada beigām uz Vidzemes šosejas sāks darboties viedie satiksmes vadības risinājumi, kas sniegs jaunas iespējas informēt autovadītājus par brauktuves stāvokli, satiksmes situāciju uz ceļa, kā arī drošas braukšanas principiem ziemas apstākļos, "Delfi Bizness" atklāja VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) pārstāve Anna Kononova.

Pagājušā gada aprīlī tika izsludināts iepirkums par ceļu inteliģentās transporta sistēmas projektēšanu, uzstādīšanu un satiksmes vadības sistēmas ieviešanu uz autoceļa E77 Latvijā. Iepirkumā uzvarēja SIA "Reck", kas minēto darbu veiks par 758 767 eiro.

Projekta ietvaros tiek ieviesti viedie dinamiskās satiksmes vadības risinājumi ar nolūku paaugstināt satiksmes drošību un samazināt braukšanas laiku posmā Rīga–Sigulda–Veclaicene (Latvijas teritorijā).

Posmā no Rīgas līdz "Sēnītei" plānots ieviest viedos dinamiskas satiksmes vadības risinājumus tā, lai atļauto braukšanas ātrumu palielinātu līdz 110 km/h.

Pēc Kononovas teiktā, projekts vēl nav noslēgts un patlaban vēl notiek iekārtu uzstādīšana. "Plānots, ka visas iekārtas tiks uzstādītas un sāks darboties līdz gada beigām," sacīja Kononova.

Projekta kopējais finansējums ir 2,597 miljoni eiro, no tiem 2,104 miljoni eiro ERAF līdzfinansējums. Pieejamais budžets projekta aktivitātēm Latvijā ir 1,259 miljoni eiro, no tiem 1,02 miljoni eiro ir ERAF līdzfinansējums. Projekts tiek realizēts sadarbībā ar Igaunijas transporta administrāciju.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!