bumbieri, iepirkšanās, tirgus, augļi, eko
Foto: Shutterstock

2022. gada jūnijā, salīdzinot ar 2021. gada jūniju, mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājās par 0,7%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri koriģētie dati salīdzināmajās cenās.

Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 2,8%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 0,2%, autodegvielas - samazinājās par 8,6%.

Salīdzinot ar 2021. gada jūniju, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 31,4%), informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 8,2%) un kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 5,2%). Apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 12,7%), mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 12,2%) un apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 8,2%).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 20,3%.

2022. gada jūnijā, salīdzinot ar maiju, pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājās par 0,5%. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 0,2%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 1,0%, autodegvielas mazumtirdzniecība palielinājās par 0,4%.

Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 10%), kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 4,6%) un mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 3,7%). Vislielākais apgrozījuma kritums bija mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 4,4%), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 4,2%) un mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 2,8%).
2022. gada jūnijā, salīdzinot ar maiju, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 3%.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!