Autotransporta direkcija (ATD) saņēmusi "Liepājas autobusu parka" sagatavoto pasažieru informēšanas un apziņošanas plānu par aktuālajām izmaiņām kustības sarakstos, kā arī informāciju par vadītāju skaitu un rezervēm pakalpojuma nodrošināšanai tuvākajam mēnesim un rudens sezonai, "Delfi Bizness" informēja ATD pārstāvis Viktors Zaķis.
ATD šīs nedēļas laikā plāno detalizēti iepazīties ar iesniegtajiem dokumentiem, kā arī sola rūpīgi sekot līdzi “Liepājas autobusu parka” līguma saistību izpildēm ne tikai Ogres un Aizkraukles, bet arī Dienvidkurzemes novados. Paralēli ATD apkopo visus konstatētos līguma pārkāpumus un vērtē juridisko pamatu pirmstermiņa līguma laušanai.
Uzņēmumam minēto skaidrojumu reizē ar brīdinājumu par iespējamu pirmstermiņa līguma laušanu ATD izvirzīja saistībā ar liela apjoma reisu neizpildēm. Kopš 2022. gada 1. jūlija, kad “Liepājas autobusu parks” uzsāka apkalpot pasažierus reģionālajos autobusu maršrutos Ogres un Aizkraukles novados līdz 9. augustam ieskaitot kopumā nav izpildīti 363 reisi.
ATD atgādina, ka gadījumā, ja reģionālajā starppilsētu vai vietējas nozīmes maršrutā ir atcelts reiss, uz kuru pasažieris ir iegādājies biļeti, pārvadātājam ir pienākums atlīdzināt tiešos zaudējumus, kas radušies pasažierim.
Šādos gadījumos pasažierim ir jāvēršas pie pārvadātāja, kura pienākums ir 100% apmērā apmaksāt iegādātās biļetes cenu. Pārvadātājam ir pienākums segt pasažierim arī zaudējumus, kas radušies neizpildītā reisa rezultātā. Piemēram, iepriekš apmaksāta ārsta vizīte, biļetes uz pasākumu (teātris, kino, koncerts u.tml.), biļetes uz nokavēto nākamo braucienu (autobusu, vilcienu, lidmašīnu) u.c.
Tāpat pārvadātājam ir pienākums apmaksāt pasažierim negūtos ienākumus, ja neizpildītā reisa rezultātā pasažieris nav varējis ierasties darbā un saņemt par nokavētajām darba stundām atalgojumu.