No otrdienas, 6. septembra, uz Bauskas šosejas (A7) pie tirdzniecības centra "A7" (7,78. km) tiks slēgta apgriešanās vieta virzienā uz Rīgu, informē VSIA "Latvijas Valsts ceļi".
Turpmāk apgriešanās braukšanai Rīgas virzienā būs caur jaunizbūvēto Ķekavas ielas apļveida krustojumu ar Baložu ielu.
Kreisais pagrieziens ir viens no bīstamākajiem manevriem, un uz galvenā ceļa ar intensīvu satiksmi tas nav pieļaujams drošības apsvērumu dēļ, uzsver VSIA "Latvijas Valsts ceļi". Līdz ar to, izstrādājot Ķekavas apvedceļa projektu, tika paredzēta jauna, droša apgriešanās vieta apļveida krustojumā.
Ķekavas apvedceļš ir Baltijas valstīs pirmais vērienīgais publiskās un privātās partnerības (PPP) projekts ceļu būvniecībā pēc principa projektē/būvē/finansē/uzturi. Privātais partneris nodrošina gan projektēšanu, gan būvniecību, gan finanšu piesaisti un ceļa uzturēšanu 23 gadu laikā. Ķekavas apvedceļa gadījumā privātais partneris visu PPP līguma darbības laiku pilnā apmērā atbild par pilnīgi visiem uzturēšanas darbiem būvē, t.sk. brauktuvju kaisīšanu, tīrīšanu, nodalījuma joslas (ceļmalu) pļaušanu, latvāņu iznīcināšanu, apgaismojumu, elektroenerģiju apgaismojumam un citām satiksmes organizācijas iekārtām, sabiedriskā transporta pieturvietu uzturēšanu, ceļa horizontālā marķējuma atjaunošanu utt. Privātais partneris garantē, ka vēl piecus gadus pēc PPP līguma darbības beigām (2043. gadā) Ķekavas apvedceļš saglabāsies tādā kvalitātē, lai tam būtu nepieciešami tikai ikdienas uzturēšanas darbi, bet ne kapitālieguldījumi.
Ķekavas apvedceļa, t.sk. pamattrases, paralēlo ceļu, pārvadu un citas saistītās infrastruktūras tehniskā projekta izstrādi un būvdarbus īsteno privātais partneris AS "Kekava ABT" un tā piesaistītie apakšuzņēmēji, bet būvuzraudzību nodrošina SIA "Firma L4". Būvdarbus plānots pabeigt līdz 2023. gada beigām, savukārt ceļa uzturēšanu privātais partneris veiks vēl 20 gadus pēc būvdarbu pabeigšanas, līdz ar to visa PPP projekta pabeigšana plānota 2043. gadā.