Viena no lielākajiem pārtikas ražotājiem Latvijā "Orkla Latvija" apgrozījums 2021.gadā pieaudzis par 9%, sasniedzot 112,8 miljonus eiro. Pērn uzņēmums par 3% kāpināja eksporta apjomu, sasniedzot 28,1 miljona eiro apgrozījumu no produktu pārdošanas vairāk nekā 20 valstīs.
"Orkla Latvija" peļņa pārskata gadā bija 2,3 miljoni eiro, savukārt samaksāto nodokļu apjoms sasniedzis 20,2 miljoni eiro (par 15% vairāk nekā 2020.gadā).
Uzņēmums vietējam un eksporta tirgiem kopumā izstrādāja rekordskaitu – 169 jaunus un atjauninātus produktus – saldumu un uzkodu, kā arī dažādu pārtikas produktu kategorijās. Tā zīmoli ir "Laima", "Spilva", "Selga", "Staburadze", "Ādažu", "Naturli" u.c.
"Par spīti izaicinājumiem, ar kuriem saskārāmies 2021. gadā –Covid-19 pandēmijas ietekmi un resursu cenu pieaugumu – mums izdevies panākt izaugsmi gandrīz visos virzienos, svarīgākais no tiem – izstrādāt jaunu, tirgū labi pieņemtu un vienlaikus arī veselīgāku produktu piedāvājumu un turpināt investēt ilgtspējīgos ražošanas procesos. Covid-19 pandēmija un savā ziņā arī resursu cenu pieaugums pasteidzinājis transformāciju uz efektīvākiem un ilgtspējīgākiem ražošanas procesiem, skrupulozāku izejvielu un piegādātāju atlasi, fokusu uz labvēlīgu darba vides nodrošināšanu, kā arī veicinājis patērētāju pieprasījumu pēc veselīgākiem un pilnvērtīgākiem produktiem un maltītēm," raksturo "Orkla Latvija" valdes priekšsēdētājs Toms Didrihsons.
Pērn "Orkla Lavija" par 3% kāpināja eksporta apmērus. Lielāko pieaugumu veidoja zīmola "Laima" zefīru pārdošana Izraēlā (+64% pret 2020.gadu) un Vācijā (+10%), kā arī visvairāk pārdoto "Laimas" produktu – šokolādes konfekšu kārbu – tirdzniecība vidēji par +4% visos tirgos. Uzņēmuma vērtējumā tas ir labs sasniegums pēc būtiska krituma pandēmijas laikā.
Teicami rezultāti eksportā 2021.gadā bijuši "Orkla Latvija" ražotajiem sāļo uzkodu produktiem ar zīmoliem "Ādažu" un "Taffel", uzrādot pārdošanas pieaugumu Mongolijā (+102% pret 2020.gadu), Moldovā (+70%), Azerbaidžānā (+36%) un Izraēlā (+24%).
Arī "Orkla" grupas savstarpējā eksportā, ražojot produktus Latvijas ražotnēs "Orklas" uzņēmumiem citās valstīs, bija vērojams pārdošanas pieaugums: Zviedrijai (+59%), Igaunijai (+10%), Somijai (+7%), Lietuvai (+9%).
2021.gadā "Orkla Latvija" turpināja darbu pie "Orkla" grupas ilgtspējas stratēģijas īstenošanas visās piecās Ilgtspējas stratēģijā definētajās jomās: apkārtējās vides aizsardzība; ilgtspējīgu izejmateriāli ieguve; uzturs un labsajūta; droši produkti; rūpes par cilvēkiem un sabiedrību. Nozīmīgākā attīstība panākta virzienos – ilgtspējīgu izejmateriālu ieguve un droši produkti.
Līdz ar jaunās "Laimas" ražotnes Ādažos atklāšanu 2021.gadā, "Orkla Latvija" oficiāli noslēdza līdz šim lielāko investīciju projektu uzņēmumā. Jaunās ražotnes izveidē, kā arī zīmola "Laima" turpmākajā attīstībā pēdējo trīs gadu laikā tika investēti 20 miljoni eiro.
Papildus tam 2021.gadā "Orkla Latvija" investēja vairāk nekā divus miljonus eiro ilgtspējīgos ražošanas procesos, ieviešot plašāku ražošanas automatizāciju, veicinot energoefektivitāti, uzlabojot darba vidi un infrastruktūru, kā arī jaunu produktu izstrādē. Lielākās investīcijas 2021.gadā uzņēmums novirzīja trīs investīciju projektiem jaunajā "Laimas" ražotnē ar nolūku paaugstināt ražošanas procesu efektivitāti un uzlabot darba apstākļus ražotnes darbiniekiem par kopumā vairāk nekā 700 tūkstošiem eiro.
Daļa investīciju tika izmantotas energoefektivitātes uzlabošanai esošajās "Ādažu" un "Spilvas" ražotnēs, palīdzot uzņēmumam kopumā radīt mazāk CO2 izmešu. "Ādažu" ražotnē par 20 tūkstošiem eiro uzlabots ūdens uzsildīšanas process, savukārt par 35 tūkstošiem eiro uzņēmums iegādājies un uzstādījis jaunu iekārtu (hidrociklonu), lai ievāktu kartupeļu cieti tālākai izmantošanai. Savukārt "Spilvas" ražotnē ieviesta rekuperācijas jeb siltuma atgūšanas sistēma 76 tūkstošu eiro apmērā, kas ļauj ražošanas procesos radīto siltumu izmantot atkārtoti karstā ūdens sildīšanai un citiem procesiem, tādējādi samazinot "Spilvas" ražotnes energoresursu patēriņu par 4% gadā.