VAS "Latvijas dzelzceļš" valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs
Foto: Ieva Leiniša/LETA

Dzelzceļa pasažieru platformu jeb peronu modernizācijas projektā tiks modernizētas 44 stacijas un pieturas, bet no jauna tiks uzbūvētas četras pieturas, pirmdien pieturas "Atgāzene" būvdarbu sākšanas pasākumā sacīja VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs.

Divas jaunās pieturas - Bolderājā un Iļģuciemā - tiks uzbūvētas uz topošās Bolderājas līnijas, Saulkrastu līnijā tiks uzbūvēta pietura "Dauderi" Sarkandaugavā, bet Siguldas virzienā tiks uzbūvēta jauna pietura "Šmerlis/Alfa".

Jaunā "Atgāzenes" pietura Jelgavas līnijā tiek pārcelta tuvāk Rīgas centram un atradīsies pie Bērnu klīniskās universitātes slimnīcas. Jelgavas līnijā tiks pārcelta arī pietura "Baloži".

Kleinbergs stāstīja, ka visas jaunās un modernizētās pieturas un stacijas tiks būvētas pēc vienota, universāla standarta, kas izstrādāts kopā ar biedrību "Apeirons", nodrošinot arī vides pieejamību visiem cilvēkiem.

Jaunajā "Atgāzenes" pieturā sadarbībā ar Rīgas domi tiks sakārtota arī apkārtējā infrastruktūra, lai pietura veidotos par mobilitātes punktu, kur iespējams atstāt automašīnu vai velosipēdu un tālāk doties ar vilcienu.

Modernizētajās stacijās un pieturas punktos tiks izbūvētas paaugstinātās platformas, kas pēc moduļu principa tiks aprīkotas ar ērtām un funkcionālām nojumēm, soliņiem, velonovietnēm un citu nepieciešamo aprīkojumu, kuru skaits nepieciešamības gadījumā būs vienkārši pielāgojams, mainoties pasažieru apjomam konkrētā pieturvietā.

Modernizētās un jaunās pieturvietas būs pieejamas un ērti izmantojamas ikvienam iedzīvotājam, tostarp, cilvēkiem, kuri pārvietojas ratiņkrēslā vai vecākiem ar bērnu ratiņiem. Modernizētajās pasažieru platformās tiks iestrādātas taktilās vadulas cilvēkiem ar īpašām vajadzībām un personām ar ierobežotām pārvietošanās spējām, pēc iespējas savienojot tās ar jau esošo pašvaldības gājēju infrastruktūru.

Tāpat pasažieru stacijās tiks uzstādītas pasažieru apziņošanas iekārtas un videokameras, ierīkots LED apgaismojums, izbūvētas pieslēgumvietas ar komunikācijām, kur uzstādīt biļešu tirdzniecības un citus pašapkalpes automātus. Tiks uzstādīti velo statīvi, drošības barjeras, atsevišķās stacijās pirms gājēju pārejām drošai pasažieru plūsmai tiks uzstādīti skaņas un gaismas luksofori.

Kleinbergs piebilda, ka LDz neapstāsies pie šo 48 pieturas punktu modernizācijas, bet pakāpeniski turpinās platformu modernizāciju arī citos maršrutos, lai pēc iespējas drīzāk šāds ikvienam pieejams, estētisks un funkcionāls standarts būtu norma visā Latvijas dzelzceļa tīklā, kur kursē vai nākotnē kursēs pasažieru vilcieni.

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (K) pasākumā uzsvēra, ka peronu pārbūve un staciju modernzācija veicinās pēc iespējas lielāka cilvēku skaita pārsēšanos uz vilcieniem. Modernizācijas projektu plānots pabeigt līdz 2023.gada beigām.

Savukārt AS "Pasažieru vilciens" valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis skaidroja, ka peronu augstuma vienādošana ar vilciena grīdu ļaus paātrināt iekāpšanas procesu, attiecīgi vilcieni pieturās varēs uzkavēties īsāku laiku.

Grigulis piebilda, ka būvdarbi tiks veikti, nepārtraucot vilcienu kustību, un pasažieru apkalpošana visās modernizējamajās pieturvietās tiks nodrošināta, izmantojot pasažieru pagaidu platformas.

Jau ziņots, ka līdz 2023.gada beigām LDz modernizēs 48 paaugstinātās pasažieru platformas un ar tām saistīto infrastruktūru dzelzceļa iecirkņos Rīga-Krustpils, Rīga-Skulte, Rīga-Tukums un Rīga-Jelgava. Posmā Rīga-Krustpils tiks pārbūvētas 12 peroni, posmā Rīga-Skulte - 20, posmā Rīga-Tukums - deviņi, bet posmā Rīga-Jelgava - septiņi.

Projekta izmaksas ir 44,4 miljoni eiro, tostarp Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējums ir 37,8 miljoni eiro, bet LDz līdzfinansējums - 6,6 miljoni eiro.

LDz ir noslēdzis līgumus ar diviem būvniecības uzņēmumiem. Staciju un pieturas punktu projektēšanu un būvniecību četrās dzelzceļa līnijās (Rīga-Jelgava, Rīga-Tukums II, Rīga-Krustpils, Zemitāni-Skulte posms Kalngale-Skulte) veic pilnsabiedrība "BMGS - Fima", savukārt vienā dzelzceļa līnijā (Zemitāni-Skulte posms Zemitāni-Vecāķi) šos darbus veic "Leonhard Weiss".

"Latvijas dzelzceļš" ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna "Latvijas dzelzceļš" valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums "LDz ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums "LDz apsardze", loģistikas uzņēmums "LDz loģistika", kā arī infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums "LDz infrastruktūra", kuram 2022.gada maijā sākts likvidācijas process.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!