Savukārt gada pirmajos astoņos mēnešos kravu apgrozījums Latvijas ostās sasniedza 30,8 miljonus tonnu, kas, salīdzinot ar 2021. gadu, ir kāpums par 16,3% jeb 3,7 miljoniem tonnu kravu.
Sarežģītajos ģeopolitiskajos apstākļos un nenoteiktajā situācijā ar loģistikas ķēdēm katra pārkrautā kravu tonna ir ārkārtīgi svarīga, komentē Satiksmes ministrs Tālis Linkaits. Tuvākajos mēnešos kravu plūsmu ostās un pa dzelzceļu ietekmēs arī pēdējā laikā pastiprinātā Latvijas un Polijas sadarbība ogļu kravu pārvadājumos. Pirmās kravas, izmantojot Latvijas infrastruktūru, jau ir nonākušas Polijā, tā palīdzot šai valstij sagatavot energoresursu krājumus gaidāmajai ziemai. Turpinās arī sadarbības attīstība ar Vidusāzijas valstīm Kazahstānu un Uzbekistānu, kas kāpinājušas pārvadājumu apjomus Latvijā.
Gada pirmajos astoņos mēnešos lielajās ostās pārkrauti 5,4 miljoni tonnu akmeņogļu, kas ir pieaugums par gandrīz 25 reizēm, salīdzinot ar pagājušā gada šādu pašu periodu. Turklāt augustā pārkrautie 646,8 tūkstoši tonnu akmeņogļu ir palielinājums par 66% attiecībā pret jūliju. Visvairāk akmeņogļu pagājušajā mēnesī pārkrauts Rīgas ostā – 401,2 tūkstoši tonnu, kam seko Ventspils osta ar 242,5 tūkstošiem tonnu pārkrautu ogļu.
Savukārt pārkrauto naftas produktu apjoms jūlijā attiecībā pret iepriekšējo mēnesi samazinājies par 23%, un kopumā šajā mēnesī caur Latvijas lielajām ostām vesti 342 tūkstoši tonnu naftas produktu. Šajā kravu segmentā līdere gan augustā, gan arī astoņu mēnešu periodā bija Ventspils osta, kur naftas produktu apgrozījums šogad sasniedzis sasniedza 3,4 miljonus tonnu.
Gada griezumā par 15% palielinājies lielajās ostās pārkrauto konteinerkravu apjoms, un kopumā astoņos mēnešos tas sasniedzis 3,2 miljonus tonnu ro-ro kravas pieaugušas par 15,6% un šajā segmentā līdere ir Liepājas osta, kam uz papēžiem min Ventspils. Neliels pieaugums – par 5,4% salīdzinoši ar pagājušā gada astoņiem mēnešiem – ir pārkrauto kokmateriālu apjomā.
Rīgas ostā apjoma ziņā augusts bijis otrs veiksmīgākais šī gada mēnesis, kopā apkalpojot 270 kuģus un apstrādājot 2 miljonus tonnu dažādu kravu. Pieaugums par 8,6% reģistrēts gan salīdzinājumā ar jūliju, gan par 22% salīdzinājumā ar pērnā gada augustu. Augustā sākusies aktīva labības kravu apkalpošanas sezona. Mēneša laikā apkalpoti 29 kuģi ar dažādām labības produktu kravām, pārkraujot 280 tūkst. tonnas ar rapsi, kviešiem, zirņiem un kukurūzu. Ostā ar graudu kravām kopā strādā 13 termināli, kas turpina investēt arī labības un to produktu pārkraušanas kapacitātē.
Pieaugums par 23,9% gada astoņos mēnešos reģistrēts Ventspils ostā un šeit būtiskāko palielinājumu veidoja akmeņogļu kravas – šī kravu veida pieaugums ir bijis 100% apmērā. Tāpat izaugsme turpinājās ro-ro kravu segmentā. Liepājas ostā izaugsmi šogad nodrošinājusi labības, konteineru un ro-ro kravu pārkraušana. Kopumā līdz augustam šajā ostā pārkrauti 5 miljoni tonnu kravu un tas ir par 15,4% vairāk nekā pērn. Labības kravas pārkrautas par 32,2% vairāk, konteinerizēto kravu pieaugums bija 56,7%, bet ro-ro segmentā izaugsme – 28,5%.
Kopējais dzelzceļa kravu apgrozījums šī gada astoņos mēnešos sasniedza 15,2 miljonus tonnu, kas, salīdzinot ar 2021. gadu, ir kāpums par 13,8 %. Pa dzelzceļu pārvadāto naftas produktu kravu apgrozījums samazinājies līdz 2,9 miljoniem tonnu, kas gada laikā veido kritumu par 30%. Savukārt labības kravu apgrozījums sasniedza 2,5 miljonus tonnu, kas, salīdzinot ar 2021. gadu, ir kāpums par 4%. Par 3,7 reizēm pieaudzis dažādu rūdu pārvadājumu apjoms, kas gada pirmajos septiņos mēnešos sasniedza 1,4 miljonus tonnu kravu.