Delfi foto misc. - 81402
Foto: Publicitātes foto

Starptautiskā konkursā par "Rail Baltica" pamattrases būvdarbu Latvijā inženierkonsultanta un būvuzraudzības pakalpojuma sniegšanu izvērtēti iesniegtie četru kandidātu pieteikumi un otrajai konkursa kārtai tiek virzīti trīs komersanti no trim valstīm (Itālijas, Francijas un Spānijas), informē nacionālais "Rail Baltica" projekta ieviesējs Latvijā "Eiropas Dzelzceļa līnijas".

Konkursa otrajā kārtā piedalīties uzaicināti uzņēmumi, kas atbilda iepirkumā noteiktajām juridiskajām un pieredzes kvalifikācijas prasībām: "Italferr" S.p.A. (Itālija), "Systra" S.A. (Francija) un personu apvienība, kas sastāv no "Tecnica y Proyectos" S.A. un "Prointec" S.A.U. (Spānija). Šobrīd turpinās darbs pie iepirkuma otrās kārtas dokumentācijas sagatavošanas, kurā pretendentiem būs jāiesniedz finanšu un tehniskie piedāvājumi.

"Eiropas Dzelzceļa līnijas" valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris norāda: "Būvuzraudzības pakalpojumu konkurss norit vienlaikus ar apjomīgāko iepirkumu dzelzceļa trases izbūvei Latvijā. Abi šie konkursi – gan par būvniecību, gan tās uzraudzību -, norisinās, lai vēl 2023. gadā varētu uzsākt dzelzceļa pamattrases būvniecības darbus ārpus Rīgas."

"Rail Baltica" pamattrases būvdarbu Latvijā inženierkonsultanta un būvuzraudzības pakalpojuma sniedzējam būs jānodrošina "Rail Baltica" dzelzceļa līnijas pamattrases Latvijas teritorijā ārpus Rīgas pilsētas robežām infrastruktūras – dzelzceļa pamatnes un virsbūves – būvdarbu vairāk nekā 200 km garumā būvuzraudzība, tai skaitā teritorijas sagatavošanas, uzbērumu, dzelzceļa tiltu, ceļu un pārvadu būves, inženiertīklu pārvietošanas un sliežu ceļu izbūves būvuzraudzība, kā arī līguma vadība un atbilstības kontrole. Ņemot vērā projekta mērogu un darbu sarežģītību, kā arī piemērojot Eiropas valstu labo praksi, būvuzraudzību un līguma vadību veiks t.s. FIDIC inženieris atbilstoši FIDIC Baltās grāmatas nosacījumiem. Ar konkursa uzvarētāju līgumu plānots slēgt 2022. gada nogalē.

Šī projekta finansējumu 81-85% robežās nodrošina ES infrastruktūras savienošanas instruments, bet atlikušo daļu – Latvijas valsts budžeta līdzekļi. ES atbalsta saņēmējs un projekta īstenotājs ir Satiksmes ministrija.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!