Strauji pieaugot pasta centra "Sakta" uzturēšanas izmaksām, samazinoties klātienes klientu skaitam un uzņēmumam optimizējot iekšējos procesus, "Latvijas Pasts" pieņēmis lēmumu līdz 2023.gada sākumam reorganizēt pasta centru "Sakta", pārtraucot pakalpojumu sniegšanu tā telpās.
Pasta pakalpojumi tiks nodrošināti trīs citās tuvējās pasta nodaļās, bet darbiniekiem – piedāvāts darbs citās Rīgas pasta nodaļās.
Pasta centrs "Sakta" ir viena no četrām Rīgas vēsturiskā centra pasta nodaļām, kas visas atrodas tuvu cita citai nelielā attālumā, skaidro "Latvijas Pasts". Pēdējos trīs gados klientu plūsma "Saktā" sarukusi par 70% – to veicinājusi gan iedzīvotāju paradumu maiņa, gan iespēja virkni pakalpojumi izmantot attālināti, būtiski samazinoties nepieciešamībai apmeklēt pasta nodaļu klātienē. Vienlaikus straujā inflācija un energoresursu cenu pieaugums ievērojami palielinājis pasta centra uzturēšanas izmaksas, paaugstinot tās vairākkārt, turklāt divstāvīgā, 281 m2 plašā pasta centra telpu plānojums neļauj visu telpu platību efektīvi izmantot klientu apkalpošanai.
"Situācijā, kad klientu plūsma ir maza, energoresursu cenas ir astronomiskas, iespēju esošās pasta centra telpas dalīt vai samazināt, lai ietaupītu, nav, un netālu atrodas vēl trīs pasta nodaļas, nekas cits neatliek, kā pasta centru "Sakta" darbību reorganizēt un nodrošināt pakalpojumu sniegšanu trīs citās tuvumā esošās nodaļās," skaidro "Latvijas Pasta" valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns.
Pasta pakalpojumu sniegšanas vietu skaitu un izvietojumu Rīgas pilsētā nosaka Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes lēmums par universālā pasta pakalpojuma saistību noteikšanu, kas paredz, ka "Latvijas Pastam" Rīgas pilsētā jānodrošina 25 nepārvietojamas pasta pakalpojumu sniegšanas vietas. "Latvijas Pasts" šos nosacījumus izpilda, sniedzot pasta pakalpojumus 33 pasta nodaļās.
"Latvijas Pasts" ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kurā strādā ap 3000 darbinieku.