Rīgā, ražotnē Pārdaugavā, top masāžas paklājiņi un saistītie produkti ar zīmolu "Pranamat Eco". Pēdējos gados labi pelnošo biznesu spēcīgi ietekmējusi gan Covid-19 pandēmijas ievilkšanās, gan Krievijas sāktais karš Ukrainā – pārdošanas apjomi Eiropā samazinājušies divas reizes. Tāpēc uzņēmums tagad spēkus koncentrējis ASV tirgus apgūšanai.
"Pranamat Eco" ražotāja pirmsākumi meklējami jau 2008. gadā, finanšu krīzes periodā, kad pašreizējam uzņēmuma īpašniekam Denisam Grigorenko bijušie klasesbiedri piedāvājuši atbalstīt biznesa ideju Latvijā ražot paklājiņus ar masāžas elementiem, īpašu akcentu liekot uz produkta dizainu un ekoloģiskiem materiāliem. Tajā laikā gan Deniss Grigorenko, gan viņa sieva Olga Grigorenko vēl strādāja finanšu jomā, un Grigorenko ģimene jaunajā paklājiņu biznesā bija lielākā investore. Tomēr dažus gadus vēlāk uzņēmums nonāca bankrota priekšā. Tajā brīdī vairs tikai Deniss un Olga Grigorenko bijuši tie, kas vēlējās iesākto turpināt, tāpēc 2011. gadā tika dibināts jauns uzņēmums, pārņemts izstrādātais produkts un arī parādi, kā arī mainīta uzņēmuma stratēģija – izlemts attīstīt arī e-komercijas virzienu.
Sarunā ar "Delfi Bizness" Olga Grigorenko stāsta, kā ģimenei izdevās "Pranamat Eco" izvērst labi pelnošā biznesā un kādus lēmumus tā pieņem laikā, kad krīze seko krīzei. Tāpat viņa atklāj, kādu "interesantu" piedāvājumu uzņēmuma īpašnieki saņēmuši no ķīniešiem un kā uzņēmums sagatavojies gaidāmajai grūtajai ziemai.
Idejas par ķermeņa masāžu, izmantojot asus elementus, paši pirmsākumi meklējami jau Indijas senajā vēsturē, kad tika lietotas tā sauktās naglu gultas, savukārt tuvākā pagātnē – padomju gados, kad populāri kļuva Ivana Kuzņecova masāžas aplikatori.
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv