Delfi foto misc. - 73247
Foto: AP/Reuters/Vida Press/Scanpix/LETA

Covid-19 pandēmija būtiski mainīja iepirkšanās paradumus, līdz ar tiem arī uzņēmējiem nācies būtiski pārdomāt savus tirdzniecības kanālus, attīstot un ieguldot līdzekļus e-komercijas platformās. "Lursoft" izpētījis, ka pandēmijas ietekmē uzņēmumu struktūrvienību skaits internetā audzis, taču pēdējā gada laikā to skaits atkal sarucis.

Dati liecina, ka aizvadītā gada oktobrī bija reģistrēti nepilni 18,6 tūkstoši šādu struktūrvienību, savukārt šobrīd to skaits sarucis līdz 15,7 tūkstošiem. Apkopotie dati atklāj, ka no esošajām e-komercijas struktūrvienībām lielākais skaits reģistrēts tieši 2020. un 2021.gadā. Tas, nenoliedzami, Covid-19 pandēmijas ietekmē, kas ievērojami mainīja līdzšinējos pārdošanas kanālus. Piemēram, no šobrīd esošajiem 15,7 tūkstošiem e-komercijas struktūrvienību, 2020. gadā reģistrētas 2751, bet 2021. gadā – 3782. Jāpiebilst, ka e-komerciju struktūrvienību skaits ievērojamu uzrāvienu izrādījis sākot ar 2016.gadu, taču Covid-19 pandēmijas ietekmē to skaits audzis vēl straujāk.

Reģistrēto e-komercijas struktūrvienību skaita kritumu, visticamāk, ietekmējušas arī PVN piemērošanas izmaiņas, kas visā Eiropas Savienībā stājās spēkā no 2021. gada 1. jūlija.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!