Par Baltijas, tai skaitā Latvijas, digitālās reklāmas tirgu ir vēl daudz nezināmā – "Delfi Bizness" atzīst "The Interactive Advertising Bureau Europe" ("IAB Europe" – Eiropas Interaktīvās reklāmas birojs) vadošais ekonomists Daniels Knaps. Tomēr viņš arī apgalvo, ka, redzot, kā Lietuvā, Latvijā un Igaunijā attīstās uzņēmējdarbība un kāda šeit ir izveidojusies digitālā kultūra, var apgalvot, ka valstis, kuras digitālās reklāmas tirgū ir nozīmīgi spēlētāji, šajā ziņā var mācīties arī no Baltijas.
Rekordliela izaugsme
Biroja Baltijas nodaļa – "IAB Baltics" – ir izveidota pavisam nesen, un informācijas par to, cik liels ir digitālās reklāmas tirgus Baltijā, pagaidām vēl nav. Knaps sagaida, ka pirmie dati par Baltiju būs pieejami nākamgad.
"IAB Baltics" apkopojumā iekļaujot Latviju, Lietuvu un Igauniju, birojam būs dati par digitālās reklāmas tirgu 31 Eiropas valstī. "IAB Europe" informācija par 28 Eiropas valstīm, starp kurām pagaidām vēl nav Latvijas, Lietuvas un Igaunijas, liecina, ka pērn digitālās reklāmas tirgus sasniedza 92 miljardus eiro. Salīdzinot ar 2020. gadu, kāpums bijis par 30,5%. Iepriekšējo reizi šāda apmēra izaugsme esot bijusi 2008. gadā, tomēr tolaik digitālās reklāmas tirgus Eiropā bijis nesalīdzināmi mazāks, norāda Knaps.
"Šāda apmēra izaugsmi veicināja digitālā transformācija, kas pasaulē notika Covid-19 dēļ. 2020. gada pirmajā pusē mēs domājām, ka tirgus sabruks, bet tas nenotika, jo cilvēki sāka pavadīt aizvien vairāk laika tiešsaistē, "uzsprāga" straumēšanas pakalpojumi, digitālās reklāmas tirgus varēja piedzīvot kārtīgu izaugsmi," stāsta Knaps.
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv