Rail Baltica
Foto: Zane Bitere/LETA

Efektīvam transporta koridorim uz Rietumiem nepieciešama "Rail Baltica" dzelzceļa līnija un "Via Baltica" autoceļš, ceturtdien Starptautiskajā transporta inovāciju forumā Viļņā norādīja satiksmes ministrs Tālis Linkaits (K).

Pēc ministra padomnieces komunikācijas jautājumos Baibas Ābelnieces paustā, pasākumā Linkaits norādīja, ka transporta sektoru pēdējos gadus skārušas vairākas krīzes - vispirms Covid-19 pandēmija un tagad kara ietekme, kas liek pārplānot un pārorientēt kravu koridorus.

Viņš pauda, ka Latvijas ostās tas lielā mērā ir izdevies, piesaistot jaunus kravu veidus un veidojot jaunas sadarbības formas, piemēram, caur Latvijas ostām piegādājot Polijai nepieciešamās ogles no Kolumbijas un citām tālām valstīm.

Satiksmes ministrs minēja, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija bija nepieciešama jau iepriekš, bet tagad jo īpaši, lai nodrošinātu efektīvu un ātru kravu transporta savienojamību starp Baltijas valstīm un Rietumeiropu.

"Šīs dzelzceļa līnijas trūkums jūtams arī pārvadājumu nodrošināšanai Ukrainas lauksaimniecības kravām. Plānojot, kā tās visefektīvāk nogādāt no Ukrainas uz Baltijas valstu ostām pa sliedēm, ceļā divas reizes jāmaina sliežu platumi, padarot šo transporta koridoru par nepietiekami efektīvu," pauda Linkaits.

Ministrs uzsvēra, ka šajā situācijā ir svarīgi Baltijas valstīm un Polijai sadarboties, meklējot ērtākos risinājumus.

Viņš pauda, ka vienlaikus ar jaunā dzelzceļa izbūvi nepieciešams sakārtot arī autoceļu infrastruktūru, jo redzams, ka "Via Baltica" noslodze katru gadu būtiski palielinās.

Linkaits pauda cerību, ka tuvākajos gados izdosies šo automaģistrāli padarīt par ātrāku un drošāku transporta koridoru.

Starptautiskajā transporta inovāciju forumā Viļņā amatpersonas vienojās par saprašanās memoranda parakstīšanu starp Dāniju, Igauniju, Latviju, Lietuvu, Norvēģiju, Poliju, Somiju, Vāciju un Zviedriju, apliecinot apņemšanos sadarboties un rast vienotu pieeju, ieviešot drošu un efektīvu datu apmaiņu loģistikas procesos kravu pārvadājumos Baltijas jūras reģionā. Tas paredz veicināt elektronisko dokumentu izmantošanu, nākotnē pilnībā pārejot uz tiem visa veida kravu pārvadājumiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!