43% Latvijas mazo un vidējo uzņēmumu plāno celt cenas, secināts aptaujā
Foto: Shutterstock

Gandrīz puse Latvijas mazo un vidējo uzņēmumu plāno palielināt preču un pakalpojumu cenas, tomēr tie meklē arī citus risinājumus kā pārziemot ne uz patērētāju rēķina, rāda "SEB bankas" veiktā aptauja.

Lai kompensētu augošo resursu cenu un inflācijas radīto ietekmi, 43% Latvijas mazo un vidējo uzņēmumu plāno palielināt preču un pakalpojumu cenas, kas ir zemākais rādītājs Baltijas valstīs. Salīdzinājumam: šādu risinājumu ir izvēlējušies 51% Lietuvas un 50% Igaunijas mazo un vidējo uzņēmumu.

"Ekonomikā šī ziema tiek gaidīta ar lielu uztraukumu, ņemot vērā resursu cenu pieaugumu, rekordaugsto inflāciju un joprojām augošās "Euribor" likmes. Šie faktori ievērojami ietekmē arī komersantus. Diemžēl populārākais risinājums mazo un vidējo uzņēmumu vidū visās Baltijas valstīs ir pārziemot uz patērētāju rēķina, tomēr jārēķinās, ka arī patērētāju pirktspēja samazinās. Un ir uzņēmumi, kas, to apzinoties, meklē citus risinājumus, kā pārvarēt gaidāmos izaicinājumus," aptaujas datus komentē "SEB bankas" valdes loceklis Arnis Škapars.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!