AS "Pasažieru vilciens" apgrozījums šogad deviņos mēnešos bija 37,146 miljoni eiro, kas ir par 14,1% vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn, savukārt kompānijas peļņa pirms uzņēmumu ienākuma nodokļa pieauga par 37,3% – līdz 579 717 eiro, liecina uzņēmuma publiskotā informācija.
2022. gada deviņos mēnešos "Pasažieru vilciens" pārvadāja 11,7 miljonus pasažieru, kas ir par 41,7% vairāk nekā attiecīgajā periodā 2021. gadā, kā arī vairāk nekā pērn visa gada laikā.
Uzņēmuma pārstāve Sigita Zviedre aģentūrai LETA norādīja, ka ieņēmumi no pasažieru pārvadājumiem šogad deviņos mēnešos sasniedza 13,8 miljonus eiro, kas ir par četriem miljoniem eiro jeb 40,6% vairāk nekā 2021. gada deviņos mēnešos.
Savukārt "Pasažieru vilciena" valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis atzīmē, ka uzņēmumu skar ne vien kara Ukrainā ietekmē pieaugošās resursu cenas un izmaksas, bet arī ļoti apgrūtinātā rezerves daļu iegāde ritošajam sastāvam. Ieviešot energotaupības pasākumus, "Pasažieru vilciens" cenšas kaut nedaudz mazināt elektroenerģijas un siltumenerģijas izmaksu ietekmi.
"Pakāpeniski pieaugošais pasažieru skaits un ieņēmumi no pārvadājumiem apliecina vilcienu būtisko lomu mobilitātes nodrošināšanā. Mēs koncentrējam visus "Pasažieru vilciena" spēkus, pieredzi un meistarību, lai, par spīti visiem izaicinājumiem, saglabātu augstu vilcienu precizitātes rādītāju jeb apliecinātu, ka cilvēki var paļauties uz vilcienu savās ikdienas gaitās," norāda Grigulis.
Pārvadāto maksas pasažieru tirgus daļa šogad deviņos mēnešos bija 44,6%, kas ir par 2,5 procentpunktiem vairāk nekā attiecīgajā periodā 2021. gadā. Vienlaikus vilcienu piepildījums 2022. gada deviņos mēnešos veidoja 46%, kas ir par 13,2 procentpunktiem vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn.
Savukārt vilcienu precizitāte jeb rādītājs, kas liecina, cik reisu ir izpildīti atbilstoši vilcienu kustības grafikam, 2022. gda deviņos mēnešos bija 98,9%.
Uzņēmumā skaidro, ka pasažieri arvien biežāk vilciena biļeti izvēlas iegādāties elektroniski tīmekļa vietnē un mobilajā lietotnē. 2022.gada deviņos mēnešos 44% biļešu iegādātas elektroniski, kas ir par četriem procentpunktiem vairāk nekā attiecīgajā periodā 2021.gadā. Būtiski pieaudzis elektroniski iegādāto abonementu un dienu biļešu īpatsvars - ja pērn deviņos mēnešos elektroniski tika iegādāti 10% abonementu un dienu biļešu, tad šajā periodā šogad - 23%.
Jau vēstīts, ka pērn deviņos mēnešos uzņēmuma apgrozījums bija 32,555 miljoni eiro, bet peļņa pirms uzņēmumu ienākuma nodokļa - 422 369 eiro. Savukārt 2021. gadā "Pasažieru vilciens" strādāja ar 44,13 miljonu eiro apgrozījumu, bet uzņēmuma peļņa bija 591 000 eiro.
"Pasažieru vilciens" ir izveidots 2001. gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no "Latvijas dzelzceļa" veiktajām funkcijām. Iepriekš "Pasažieru vilciens" 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008. gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.