Reaģējot uz Konkurences padomes atklāto karteli konkursā par reģionālo pārvadājumu sniegšanu, satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs aicinājis Valsts kontroli veikt izvērtējumu, vai no sabiedrības un valsts interešu viedokļa sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanas modelis reģionālajos maršrutos ir ekonomisks un efektīvs, kā arī vai no iesaistīto valsts institūciju un kapitālsabiedrību puses iepirkums noritējis atbilstoši normatīvajiem aktiem un sabiedrības interesēm, informē Satiksmes ministrijā.
"Konkurences padomes atklātais pārvadātāju kartelis ir satricinājums visai nozarei. Mans uzdevums ir darīt visu iespējamo, lai šajos apstākļos nodrošinātu maksimālu caurspīdīgumu sabiedrībai un pārliecinātos, ka no savas puses ministrija un Autotransporta direkcija ir strādājusi pēc augstākajiem labas pārvaldības standartiem," norāda Vitenbergs.
Ceturtdien ministrs bija sasaucis tikšanos ar Konkurences padomi, Iepirkumu uzraudzības biroju, Tieslietu ministriju, Finanšu ministriju un Autotransporta direkciju, lai pārrunātu iespējas, kā tiesiskā veidā lauzt jau esošos līgumus ar pārvadātājiem, kas iesaistīti pasažieru pārvadājumu kartelī.
Jau ziņots, ka Konkurences padome par aizliegtu vienošanos reģionālās nozīmes pasažieru pārvadājumos piemērojusi naudas sodu kopumā 1,975 miljonu eiro apmērā trim reģionālajiem pasažieru pārvadātājiem – AS "Liepājas autobusu parks" (LAP), AS "Nordeka" un SIA "Latvijas sabiedriskais autobuss".
Tostarp LAP piemērota soda nauda 862 700 eiro apmērā, "Nordeka" - 637 600 eiro apmērā, bet "Latvijas sabiedriskajam autobusam" – 474 600 eiro apmērā.