Delfi foto misc. - 48331
Foto: LETA

Dzērienu ražošanas nozarē Latvijā 2022.gadā novērots 5-10% realizācijas kritums gandrīz visās dzērienu kategorijās, intervijā atklāja "Cido Grupa" valdes loceklis Marijus Valds Kirstuks.

Kā norādīja Kirstuks, pērn alus kategorijā kritums bijis aptuveni par 6%, ūdens kategorijā par 10%, gāzēto bezalkoholisko dzērienu kategorijā par 11%, sulu kategorijā samazinājās par 8%, bet izņēmums bijis enerģijas dzērienu kategorijā, kur realizācijas apjomi pieauga par aptuveni 20%.

Vienlaikus "Cido Grupas" neto apgrozījums 2022.gada pirmajos deviņos mēnešos pieauga par apmēram 8%, bet bruto peļņa pirmajos deviņos mēnešos samazinājās par 2%."Es teiktu, ka rezultāti ir pieņemami, ņemot vērā izaicinošo vidi, kurā nācās strādāt," secināja Kirstuks.

Tāpat viņš atzīmēja, ka arī "HoReCa" sektorā, ja salīdzina 2021. un 2022.gadu, ir novērojama izaugsme.

"Ir iepriecinoši, ka 2022.gada deviņos mēnešos šajā kanālā pārdošanas ieņēmumi ir auguši par 20-25%. Taču salīdzināt ar 2021.gadu nav īsti pareizi, jo šajā gadā bija ļoti daudz ierobežojumu, ko izraisīja pandēmija. Ja pagājušā gada rezultātus salīdzina ar 2019.gadu, kas ir gads pirms pandēmijas, tad rezultāti ir nedaudz labāki," norādīja Kirstuks, uzsverot, ka attiecībā uz šo gadu augstā inflācija un patērētāju piesardzība tēriņos līdz ar augstajiem komunālajiem maksājumiem varētu ietekmēt šo segmentu un samazināt tirdzniecību "HoReCa" kanālā.

Vienlaikus viņš stāstīja, ka patērētāju paradumu maiņa nenotiek tik ātri un nav tā, ka kāda kategorija ciestu vairāk nekā cita. Šobrīd var novērot, ka patērētāji vairāk plāno savus tēriņus un apdomīgāk tērē, kā arī biežāk skatās uz atlaižu piedāvājumiem.

"Patērētāji joprojām pērk savus iecienītos zīmolus, un mēs nenovērojam tendenci, ka tie pārietu uz lētākām precēm, piemēram, privāto preču zīmoliem. Taču pircēji ir uzmanīgāki tēriņos un, ja tā var teikt, ir kļuvuši par "atlaižu medniekiem". Jāatzīmē gan arī tendence, kas saistīta ar Krievijas karu Ukrainā. Tirgotāji ir atteikušies no Krievijas precēm, un tas ir devis vairāk vietas vietējiem ražotājiem atsevišķās kategorijās," norādīja Kirstuks.

Jau ziņots, ka SIA "Cido Grupa" 2021.gadā strādāja ar 70,578 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 3,8% mazāk nekā gadu iepriekš, vienlaikus kompānijas peļņa pērn saruka par 16,7% un bija 2,843 miljoni eiro.

"Cido Grupas" 99,99% kapitāldaļu īpašniece ir Dānijas "Royal Unibrew". Kompānija reģistrēta 1994.gadā, un tās pamatkapitāls ir 1 117 054 eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!