Foto: Reuters/Scanpix/LETA

Pamatojoties uz sociālo mediju vietnē "Instagram" saņemtajām sūdzībām par Adrianas Miglānes-Sondores un Marijas Vucēnas veidotā satura pārkāpumiem, 2022. gadā Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) uzsāka divas administratīvās lietas. Tagad PTAC saņēmis šo satura veidotāju rakstveida apņemšanās, kurās solīts izbeigt negodīgu komercpraksi, reklamējot tīkla mārketinga produktus, liecina PTAC publicētā informācija.

PTAC 2022. gada novembrī saņēma vairāku personu sniegtu informāciju par Adrianas Miglānes-Sondores rīcību sociālo mediju vietnē "Instagram", publicējot tirdzniecības zīmes "Coralclub" produktu maldinošas reklāmas, sniedzot apgalvojumus par produktu ietekmi uz veselību, kā arī pārpublicējot personu atsauksmes, kurās attēlota produktu ārstnieciskā iedarbība un uztura bagātinātāja ietekme uz cilvēka svara zudumu (ātrumu un lielumu), kas ir uzskatāms par vairāku normatīvo aktu pārkāpumu. Tika uzsākta administratīvā lieta.

Izvērtējot lietas materiālus, PTAC konstatēja, ka Miglānes-Sondores īstenotā komercprakse pirmšķietami ir vērtējama kā negodīga ­– profesionālajai rūpībai neatbilstoša un maldinoša. PTAC vērsās pie satura veidotājas, pieprasot sniegt rakstveida paskaidrojumu par iepriekš publicēto saturu.

2023. gada 7. februārī PTAC saņēmis Miglānes-Sondores rakstveida apņemšanos, kur satura veidotāja apņemas nepublicēt maldinošas reklāmas.

Vienlaikus PTAC 2022. gada novembrī saņēma vairāku personu sniegtu informāciju par Marijas Vucēnas rīcību sociālo mediju vietnē "Instagram", publicējot SIA "NL Continent Baltic" uztura bagātinātāja "Biodrone" maldinošu reklāmu. No iesniegtās informācijas PTAC konstatēja, ka Vucēna "Instagram" īsajos stāstos (sadaļā "story") publicējusi video materiālu un attēlus, kur stāsta un rāda par savu bērnu slimībām un to, ka vienīgais, kas palīdzējis pie saslimšanām, ir šis produkts. Vienlaikus publicētajā video materiālā Vucēna rādīja, kā lieto un savam nepilngadīgajam bērnam dod šo produktu. Arī šajā gadījumā tika uzsākta administratīvā lieta.

PTAC vērsa uzmanību, ka šāds uztura bagātinātāja reklāmas pasniegšanas veids rada maldinošu iespaidu, ka produkts palīdzēs ārstēt dažādas saslimšanas, un to, ka minēto uztura bagātinātāju drīkst lietot bērni. PTAC konstatēja, ka saskaņā ar publiski pieejamo informāciju no Pārtikas un veterinārā dienesta (PVD) Uztura bagātinātāju reģistra un pamatojoties uz PVD sniegto viedokli, produktu nedrīkst lietot bērni līdz 18 gadu vecumam.

Ievērojot, ka konkrētajā lietā konstatētie apstākļi liecināja par to, ka Vucēna savā komercpraksē, publicējot produkta reklāmu, tam piedēvēja ārstnieciskas īpašības, PTAC secināja, ka Vucēnas īstenotā komercprakse pirmšķietami ir vērtējama kā negodīga – profesionālajai rūpībai neatbilstoša un jebkuros apstākļos maldinoša. PTAC vērsās pie satura veidotājas, pieprasot sniegt rakstveida paskaidrojumu par iepriekš publicēto saturu.

2023. gada 3. februārī PTAC saņēmis Vucēnas rakstveida apņemšanos, kur satura veidotāja apņemas turpmākajā komercpraksē nesniegt neatbilstošu un maldinošu informāciju vai reklāmu.

PTAC sekos līdzi rakstveida apņemšanās izpildei, kā arī turpinās vērtēt satura veidotāju publicēto ierakstu atbilstību normatīvo aktu prasībām.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!