No marta vidus plāno slēgt komercreisu autobusa maršrutā Rīga–Daugavpils, informē sabiedrisko mediju portāls "lsm.lv".
Tāpēc daudziem pasažieriem nāksies pārsēsties uz vilcienu. Starp abām pilsētām plānots saglabāt pāris valsts dotēto reisu, taču tie būs vien nedēļas nogalē.
Ir autobusu reisi, kurus finansē valsts. Un tādi ir teju visi Latvijas autobusu maršruti, bet ir arī komercreisi, kurus finansē tikai uzņēmums, respektīvi, no valsts tas nesaņem ne centa. Tādi Latvijā ir divi maršruti – Rīga–Salaspils un Rīga–Daugavpils. Abi tiek nodrošināti jau pusotru gadu, skaidro medijs.
Ar pirmo viss esot kārtībā, bet ar reisu uz Latvijas otru lielāko pilsētu situācija ir bēdīga. No 16. marta uzņēmums "Daugavpils autobusu parks" nolēmis satiksmi slēgt. Vēl pagājušajā gadā komersants dienā nodrošināja trīs līdz četrus reisus vienā virzienā, bet tagad dienā ir palicis viens reiss.
Uzņēmuma komercdirektors Artjoms Vengrevičs norādījis, ka maršrutā no paša sākuma bija ļoti zema rentabilitāte. Lēmums uzņēmumam esot grūts, bet tas nevar atļauties strādāt ar zaudējumiem.
Savukārt Autotransporta direkcijā medijam norādīja, ka vairums cilvēku pārvietojas ar vilcienu, kas ir lētāks, turklāt arī ātrāks un biežāk kursē. Uz Daugavpili un atpakaļ ik dienu kursē astoņi vilcieni. Kopumā katrā virzienā – pa četriem reisiem.
Saglabājas reiss Daugavpils–Ilūkste–Vecumnieki–Rīga. Tas kursēs katru piektdienu un svētdienu vienu reizi dienā.
Autotransporta direkcijā norāda, ka maršrutā Rīga–Daugavpils tirgus ir atvērts – var pieteikties jebkurš cits komersants un piedāvāt savu pakalpojumu.