apģērbs, apģērbu veikals, iepirkšanās
Foto: Shutterstock

2023. gada martā, salīdzinot ar 2022. gada martu, mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājās par 9%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri koriģētie dati salīdzināmajās cenās.

Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 11,4%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 7,8%, autodegvielas – par 7%. Šo rādītāju kritumu ietekmēja pagājušā gada martā atceltie pēdējie ar pandēmiju saistītie mazumtirdzniecības ierobežojumi, veicinot būtisku apgrozījuma pieaugumu pirms gada.

Salīdzinot ar 2022. gada martu, ievērojams apgrozījuma kritums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 26%), nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 15,5%) un metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 9,4%).

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!