Lidl
Foto: Publicitātes attēli/"Lidl"

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) vērtē mazumtirgotāja SIA "Lidl Latvija" izplatīto reklāmas kampaņu, kurā tiek salīdzinātas šķietami līdzvērtīgu pārtikas grozu cenas vairākās tirdzniecības ķēdēs, informēja PTAC.

Reklāmas kampaņā "Lidl" norāda, ka tā produktu cenas par 36 produktu grozu ir lētākas par citu tirdzniecības ķēžu - "Maxima" un "Rimi" - piedāvājumu. "Lidl" izplatītajā informācijā norādīts gan attiecīgo izmaksu apmērs, gan vispārīgas produktu kategorijas, kurās produkti izvēlēti.

PTAC norāda, ka salīdzinošā reklāma nav aizliegta, ja tā nav maldinoša - ja tiek salīdzinātas līdzīgu preču cenas un šī informācija nemaldina patērētājus. Atbilstoši Eiropas Savienības Tiesas praksei salīdzinošo reklāma veicina gan konkurenci, gan patērētājiem nodrošina iespējas salīdzināt dažādu tirgotāju vai viņu tirdzniecības vietu preču cenu līmeņus.

PTAC ieskatā liela nozīme ir tam, lai tiktu salīdzinātas kvalitātes un izmantošanas ziņā līdzīgu preču cenas un reklāmas sniedzējs spēj pierādīt to, ka attiecīgās preces patērētājiem ir piedāvātas par attiecīgo cenu.

Tāpat PTAC atzīmē, ka patlaban notiek arī darbs pie Cenu norādīšanas vadlīniju grozījumu izstrādes, kurās tirgotājiem tiks sniegts arī skaidrojums par būtiskākajiem kritērijiem salīdzinošās reklāmas veidošanai.

Jau vēstīts, ka mazumtirdzniecības ķēde "Lidl" Latvijā darbu sāka 2021. gada nogalē.

SIA "Lidl Latvija" apgrozījums finanšu gadā, kas ilga no 2021.gada 1.marta līdz 2022.gada 28.februārim, bija 101,423 miljoni eiro, kamēr kompānijas zaudējumi bija 53,365 miljoni eiro, kas pamatā saistīts ar ieguldījumiem veikalu būvniecībā.

"Lidl Latvija" reģistrēta 2016.gada oktobrī, un uzņēmuma pamatkapitāls ir 365,5 miljoni eiro. Kompānijas vienīgais īpašnieks ir Vācijas "C E - Beteiligungs-GmbH". Savukārt kompānijas patiesais labuma guvējs ir Vācijas pilsonis Dīters Jozefs Švarcs.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!