Baltijas ģimenes uzņēmumu čempionu saraksta ("top") galvenais mērķis ir veicināt izpratni par ģimenes uzņēmumiem un to nozīmi reģionā, stāsta pasākuma rīkotāja "Baltic Family Firm Institute" līdzdibinātāja un valdes locekle Anete Pajuste. Tādas kompānijas Baltijas reģionā ir diezgan jauna parādība, un nereti cilvēki neizprot, kas ir ģimenes uzņēmums, kādi ir tā izaicinājumi un iespējas.
"Esam saskārušies ar vidēja izmēra uzņēmumu, kuri pieder un kurus vada vairāki ģimenes locekļi, neizpratni par to, kāpēc tos pieskaita pie ģimenes uzņēmumiem, jo tie taču ir "mazi un tajos nav citu darbinieku bez ģimenes locekļiem". Tā nebūt nav. Piemēram, tādi milži kā "Ford Motor Company", "Wal-Mart" un Ferragamo ir vairāku paaudžu ģimenes uzņēmumi. Tiem parasti ir spēcīga tradīciju un vērtību izjūta, un tie var kalpot kā paraugs citiem uzņēmumiem ilgtspējīgai attīstībai," skaidro Pajuste.