VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) ir pabeigusi jaunu dzelzceļa šķērsojumu Rīgā, Ezera ielā, kur izbūvēts gājēju tilts.
LDz tieši šogad plāno iedzīvotāju rīcībā nodot vairākus nozīmīgus projektus, kas pozitīvā virzienā mainīs cilvēku ikdienu, uzlabos drošības līmeni, saka VAS "Latvijas dzelzceļš" valdes priekšsēdētājs Rinalds Pļavnieks. To vidū ir modernizētas pasažieru platformas 48 stacijās un pieturas punktos, drošības žogi, šogad tiks pabeigti arī projekti, kas paredz vilcienu kustības ātruma palielināšanu.
Jaunais gājēju tilts ir neliela daļa no vērienīgāka infrastruktūras modernizācijas projekta, kura ietvaros līdz gada beigām noslēgsies arī gājēju tuneļa izbūve pasažieru stacijā "Mangaļi". Šis gājēju tilts Ezera ielā ir izbūvēts pāri dzelzceļa sliedēm stacijas "Mangaļi" B parkā, kurā notiek intensīvi kravas vilcienu manevru darbi, tādējādi dzelzceļa pārbrauktuve šajā vietā mēdz būt ilgstoši slēgta un satiksmes dalībniekiem, tostarp, gājējiem, līdz šim bija jāņem vērā šāds iespējams sliežu šķērsošanas apgrūtinājums.
Tilta būvdarbi sākti pagājušā gada janvārī projekta "Rīgas dzelzceļa mezgla posma Sarkandaugava – Mangaļi – Ziemeļblāzma modernizācija" ietvaros un tas tiek īstenots ar ES Kohēzijas fonda līdzfinansējumu. Projektā līdz 2023.gada beigām tiks pabeigta arī gājēju tuneļa būvniecība pie pasažieru stacijas "Mangaļi", izbūvēts otrs sliežu ceļš posmā Mangaļi – Ziemeļblāzma, tiks pārbūvēti stacijas parku sliežu ceļi un modernizētas signalizācijas sistēmas.
"Par dzelzceļa integrāciju Rīgas pilsētas satiksmē ir runāts gadiem, bet reālos darbos tas uzņem apgriezienus tikai tagad," apgalvo Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Vilnis Ķirsis. Tostarp pašvaldība ir sākusi 15 projektus, lai dzelzceļa stacijas būtu ērti sasniedzamas pasažieriem un lai tās sekmīgi integrētos Rīgas pilsētā caur mobilitātes punktiem. "Ejam uz to, lai dzelzceļš kļūtu par pilnvērtīgu Rīgas sabiedriskā transporta sistēmas sastāvdaļu," viņš rezumē.