Pašreizējā ģeopolitiskajā situācijā Latvijas ostās kopējais kravu apgrozījums šā gada piecos mēnešos ir samazinājies par 12,2%, kas galvenokārt saistīts ar sankcijām, kas vērstas pret Krieviju, šādus datus apkopojusi Satiksmes ministrija (SM).
Tā gan akcentē, ka vienlaikus ostas rod jaunas iespējas, kas ļauj kāpināt apjomu vairākos kravu segmentos. Beramkravu grupā pieaudzis labības un tās produktu, kā arī koksnes šķeldas kravu apgrozījums, savukārt ģenerālkravu grupā pieaugums ir vērojams ro-ro un kokmateriālu kravām.Tāpat tiek attīsta ražošana ostu teritorijās kā rezultātā palielinās kravu apgrozījums vairākos kravu segmentos.
Rīgas ostā šī gada pirmajos piecos mēnešos apstrādātas kravas 8,3 miljoni tonnu apjomā. Bijis vērojams kritums energoresursu kravu segmentā, taču par 20,5% pieaudzis labības un tās produktu kravu apjoms, savukārt ģenerālkravu apgrozījums ir saglabājies stabils.
Liepājas ostā gada pirmajos piecos mēnešos kopējais kravu apgrozījums bijis 3,2 miljoni tonnu. Ostā turpina palielināties ro-ro kravu pārvadājumi, kā arī citas atsevišķas ģenerālkravu un beramkravu grupas. Kopumā šī gada piecos mēnešos Liepājas ostā beramkravu apgrozījums pieauga par 4,4%, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn. Koksnes šķeldas pārvadājumi pieauguši par 6,7%, bet ro-ro kravu pārvadājumi par 0,9%.
Ventspils ostā minētajā periodā kopskaitā apstrādātas 4,9 miljoni tonnu kravas. Neskatoties uz kravu apgrozījuma kopējo samazinājumu, ostā par 23,2% ir pieaudzis labības un tās produktu kravu apjoms, kā arī par 8,8% kokmateriālu apgrozījums.
Līdzīgi kā ostas, arī dzelzceļa kravu pārvadājumus ietekmē ģeopolitiskā situācija, un kopējais kravu apgrozījums gada pirmajos piecos mēnešos bijis 6,7 miljoni tonnu, kas ir samazinājums par 38,4% salīdzinot ar pērnā gada tādu pašu periodu.