Pirms gada saskaņā ar Igaunijas e-komercijas asociācijas datiem atgriešanas procents vidēji bija gandrīz 4%. Šodien, pēc viņu domām, tas jau ir 5,5%. Liels pieaugums bijis tieši apģērbu veikaliem, kur vidējais atgriezto preču īpatsvars jau pārsniedz 30% (pirms gada tas bija 20%).
Saskaņā ar e-komercijas asociācijas datiem, atgriezto preču daudzums ir pieaudzis lielākajā daļā nozaru: mēbeļu, sadzīves tehnikas un, zināmā mērā, arī pārtikas sektorā.
"Ir daudzas nozares, kurās preces nevar atgriezt, piemēram, recepšu zāles, noteikta kosmētika, pārtika un dārza preces. Šajās nozarēs atgriešanas īpatsvars ir 0,5-2% robežās," vietnē raksta asociācijas izpilddirektors Tonu Vāts. "Kā vispārēja tendence joprojām ir vērojams atgriezto preču īpatsvara pieaugums, kas saistīts ar e-komercijas apjomu pieaugumu, kā arī sarežģītāku ekonomisko situāciju, kas liek cilvēkiem aizdomāties par šo preču nepieciešamību."
Viņš piebilst, ka, no vienas puses, atgriezto preču daudzums norāda uz pozitīvu tendenci, jo liecina par pieaugošiem pārdošanas apjomiem, kā arī patērētāju informētību. Savukārt tirgotājam tas izmaksā dārgi, jo tam jāmaksā arī sākotnējās piegādes izmaksas, un bieži vien atdotās preces nevar uzreiz pārdot, bet, piemēram, apģērbu gadījumā, tos nereti nepieciešams iepakot no jauna vai nosūtīt uz ķīmisko tīrīšanu, kas dzēš lielu daļu peļņas.
"Delfi Bizness" jau rakstīja, ka pēdējo piecu gadu laikā interneta veikaliem atpakaļ nosūtīto preču rādītāji ir palielinājušies par 95%, liecina maksājumu ziņu portāla "Payments Journal" apkopotie dati. Iemesli ir dažādi, tomēr ir skaidrs, ka pirkt internetā ir grūtāk nekā klātienē – apģērbs, kas glīti izskatās modelei interneta veikala attēlā, var sagādāt nepatīkamu pārsteigumu, mērot mājās pie spoguļa.
Nereti ir dzirdēts, ka daudziem cilvēkiem ierasta prakse ir arī pasūtīt ievērojami vairāk apģērba gabalu, nekā vispār plānots pirkt, ar domu to piemērīt un galu galā paturēt tikai daļu no pirkuma.
Atpakaļ nosūtīto apģērbu un apavu rādītāji dažādās valstīs ir atšķirīgi, tomēr nozares analīzes kompāniju dati liecina, ka Eiropā šis rādītājs svārstās ap 20%. Vācijas pircēji tiek dēvēti par prasīgākajiem, jo tiešsaistes veikaliem tiek atgriezta vairāk nekā puse pasūtīto preču.