Foto: ReTV
Latvijā ir vairāk nekā 13 tūkstoši kilometru meža autoceļu, no kuriem lielāko daļu sedz grants un šķembas. Sausā laikā tie put, radot autovadītājiem ceļa nepārredzamību, bet iedzīvotājiem – veselības riskus. Lai mazinātu šīs neērtības, katru gadu vairāki ceļa posmi tiek atputekļoti. Šogad Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) zinātnieki ir izstrādājuši jaunu atputekļošanas metodi, kas esot videi draudzīgāka.


Jau otro gadu RTU zinātnieki strādā pie jaunas tehnoloģijas ceļu atputekļošanai – lignosulfanāta. Aizvadītajā gadā notika laboratoriski izmeklējumi un pētīti citu valstu piemēri, piemēram, Skandināvijas, kurā jau tiek izmantota šī metode. Savukārt šovasar tiek testēta un salīdzināta ierastās un jaunās atputekļošanas metožu efektivitāte uz Latvijas ceļiem. RTU Ceļu un tiltu katedras vadošais pētnieks Viktors Haritonovs: “Tā ir līmējoša viela. Izmantojam, lai salīmētu putekļainās daļiņas. Lai tā nelidotu un neradītu tādus nelabvelīgus, neveselīgus apstākļus apkārtējai videi.”

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!