Foto: LETA

VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) 31 stacijā un pieturas punktā pasažieru platformu modernizācijas laikā uzstādīs 49 pagaidu platformas, "Delfi Bizness" informēja LDz pārstāvji.

Uzņēmumā norāda, ka jau patlaban piecās stacijās un pieturas punktos pasažieru iekāpšanai un izkāpšanai no vilcieniem tiek izmantotas septiņas īpaši izbūvētas pagaidu platformas. Papildu platformas nodrošinās, ka visā būvniecības laikā stacijās un pieturas punktos var piestāt vilcieni un pasažieri var droši iekāpt un izkāpt no tiem.

Pagaidu platformas ir paredzētas izmantošanai līdz brīdim, kad tiks pabeigtas jaunās, pastāvīgi lietojamās pasažieru platformas. Būvniecība notiek pa posmiem un pēc katras jaunās platformas nodošanas ekspluatācijā pasažieru apmaiņa notiks jau pie pastāvīgās platformas. Modernizēto platformu būvniecību visās stacijās un pieturas punktos LDz sola pabeigt līdz 2023. gada beigām.

LDz arī uzsver, ka pagaidu platformas ir drošas lietošanai un tās ir paredzētas intensīvai cilvēku plūsmai un slodzei - platformas ir novērtējusi un pieņēmusi ekspluatācijā Valsts dzelzceļa tehniskās inspekcija.

Šobrīd pagaidu platformas jau ir uzstādītas vai tās plānots uzstādīt Jelgavas virziena pieturās "Turība", "Tīraine", "Jaunolaine", "Dalbe" un "Ozolnieki", Skultes virziena - "Zemitāni", "Ziemeļbāzma"," Vecdaugava", "Kalngale", "Garciems", "Garupe", "Gauja", "Pabaži", "Ķīšupe" un "Zvejniekciems".

Tāpat platformas plānotas Tukuma virziena pieturās "Jaundubulti", "Ķemeri", "Smārde", "Tukums 1" un "Tukums 2", kā arī Krustpils virziena - "Šķirotava", "Gaisma", "Dole", 'Ikšķile", "Jaunogre", "Ogre", "Pārogre", "Ciemupe", "Ķegums", "Lielvārde" un "Skrīveri".

Savukārt pagaidu platformu uzstādīšana nav paredzēta un tiks izmantotas esošās platformas Jelgavas virziena pieturās "Atgāzene un "Baloži", Skultes virziena - "Brasa", "Sarkandaugava", "Mangaļi", "Vecāķi", "Carnikava", "Lilaste", "Saulkrasti" un "Skulte", Tukuma virziena - "Priedaine" un "Milzkalne", kā arī Krustpils virziena pieturā "Jumprava".

Projektā tiek izbūvētas arī četras jaunas pieturvietas – divas Bolderājas virzienā, kā arī pieturas punkti pie Dauderiem un pie "Alfas".

Pagaidu platformas ir izbūvētas no koka konstrukcijām vai metāla sastatņu konstrukcijām. Būvniekiem visā pagaidu platformu ekspluatācijas laikā ir jāseko līdzi to kvalitātei un, nepieciešamības gadījumā, jānovērš bojājumi, piemēram, nomainot nolietojušos materiālu pret jaunu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!