Iesaistot nevalstiskās organizācijas un uzklausot iedzīvotāju redzējumu, Imantā un Zolitūdē kā labākais risinājums jaunajai dzelzceļa šķērsojuma vietai, kas savienos Anniņmuižas bulvāri ar Anniņmuižas ielu, izvēlēts autosatiksmes tunelis ar integrētu gājēju un velosipēdistu infrastruktūru. "Rail Baltica" kopuzņēmuma "RB Rail" tehniskais direktors Latvijā Ēriks Diļevs "Delfi Bizness" sniedz informāciju par plānotajiem darbiem.
"Rail Baltica" projektēšanas darbi ir sasnieguši būvprojekta pamatrisinājumu fāzi visā Latvijas teritorijā, savukārt tā sauktajā Dienvidu posmā notiek darbs pie būvprojektu gala risinājumiem atsevišķos posmos. Paralēli ir aktuāls "Rail Baltica" pamattrases būvniecības iepirkums Latvijā ar mērķi pirmos būvniecības darbus ārpus Rīgas – Bauskas novadā – uzsākt vēl šī gada beigās.
Aktīva būvniecība jau vairākus gadus norit abu Latvijas "Rail Baltica" starptautisko staciju būvdarbu zonās – pie lidostas "Rīga" un Rīgas Centrālās stacijas apkaimē. Pārējiem infrastruktūras un pamattrases risinājumiem Rīgā ārpus starptautisko staciju zonām turpinās projektēšanas darbi, taču, ņemot vērā sarežģīto pilsētvidi, plānots, ka būvniecības darbi Rīgā varētu uzsākties ne ātrāk kā 2025. gadā.
Atbildot uz jautājumu par jaunās dzelzceļa šķērsojuma vietas izveidi autotransportam un gājējiem Imantā – Zolitūdē, Diļevs "Delfi Bizness" stāsta, ka, sadarbojoties Rīgas Domes Pilsētas attīstības departamentam (RDPAD), iesaistot nevalstiskās organizācijas un vietējās apkaimes, uzklausot to vēlmes un redzējumu, tika izvēlēts un apstiprināts autosatiksmes tunelis ar integrētu gājēju un velosipēdistu infrastruktūru, pēc kura izbūves tiks slēgta Zolitūdes ielas dzelzceļa pārbrauktuve.
Tuneļa projektā ir paredzētas divas satiksmes joslas, katra 3,5 metru platumā, veloceliņš un ietve. Kopējais projekta mērķis ir plānotos darbus pabeigt līdz 2030. gadam.
Atbilstoši "Rail Baltica" projektēšanas vadlīnijām, kas paredz, ka dzelzceļa trase nevar krustoties ar ceļiem, tai skaitā velosipēdu un gājēju ceļiem, vienā līmenī, visi esošie šķērsojumi tiks pārbūvēti divos līmeņos – pārvada vai tuneļa risinājumos, kas būtiski uzlabos satiksmes drošību pilsētā.
Salāgojot trases novietojumu ar pilsētas un sabiedrības interesēm, "Rail Baltica" posmā starp Imantu un Zolitūdi (2 km posmā) plānoti seši gājēju/velo šķērsojumi. Daugavas kreisā krasta posmā "Rail Baltica" projekts paredz esošās pilsētas un dzelzceļa infrastruktūras pārbūvi visā posma garumā, kur plānots attīstīt piecus autotransporta šķērsojumus un 15 gājēju un velo šķērsojumus. Piemēram, Imantas stacijas tuvumā gājēju šķērsojumi plānoti uz veloceļa Rīga – Jūrmala, Imantas un Zolitūdes stacijās, uz Zārdu un Rostokas ielas.
Tāpat turpinās "Rail Baltica" stacijas un savienojuma ar Rīgu pirmā posma būvdarbi pie lidostas "Rīga". "Rail Baltica" dzelzceļa trases posms no esošās dzelzceļa stacijas "Imanta" līdz pat Mārupei stiepjas 4,5 km garumā, un tas ietver estakādes, uzbēruma, pārvada pār K. Ulmaņa gatvi un stacijas izbūvi.
"Rail Baltica" projekta ietvaros Rīgā, Daugavas kreisajā krastā tiks izbūvētas četras stacijas – Imanta, Zasulauks, Torņakalns, kā arī jauna 1520 mm platuma dzelzceļa pieturvieta Āgenskalnā, pie P. Stradiņa slimnīcas. "Rail Baltica" reģionālā dzelzceļa stacija Imantā atradīsies vienuviet ar jau esošo dzelzceļa staciju "Imanta", veidojot vienotu pasažieru apkalpošanas punktu.