Latvijā bāzētā aviokompānija SIA "Smartlynx Airlines" izņemta no Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) "melnā saraksta", "Delfi Bizness" informēja lidsabiedrībā.
Minētajā sarakstā lidsabiedrība bija iekļauta, jo nebija izmaksājusi 400 eiro kompensāciju patērētājai par reisu, kas kavēts vairāk nekā trīs stundas. PTAC komersantus no "melnā saraksta" izņem, ja tie izpilda PTAC Patērētāju strīdu risināšanas komisijas lēmumu.
"Smartlynx Airlines" nepiekrita PTAC lēmumā norādītajam, ka lidsabiedrības reiss 2022. gada 2. janvārī no Šarm El Šeihas uz Rīgu kavējis vairāk nekā trīs stundas. Lidsabiedrības ieskatā lidosta "Rīga" pasažierei izsniegtajā izziņā norādījusi nekorektu STA (Scheduled time of arrival – plānotais ierašanās laiks) laiku un patiesībā reiss kavējis divas stundas un 37 minūtes.
Tomēr PTAC Patērētāju strīdu risināšanas komisija lēma, ka "Smartlynx Airlines" jāizmaksā patērētājai kompensācija 400 eiro apmērā. Lēmums pieņemts šā gada 30. aprīlī un lidsabiedrībai kompensācija bija jāizmaksā 30 dienu laikā. Tā kā tas netika izdarīts, "Smartlynx Airlines" tika iekļauta PTAC "melnajā sarakstā".
"Smartlynx Airlines" komunikācijas vadītāja Agija Kola-Kanča "Delfi Bizness" iepriekš norādīja, ka, lai arī aviokompānija neuzskata, ka ir pārkāpusi pieļauto kavēšanās laiku, kas ir trīs stundas, kompensācijas maksājums lidsabiedrības klientei 400 eiro apmērā jau ir apstrādes procesā, lai izpildītu Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas.
""Smartlynx Airlines" arī turpmāk pilnveidos savu sniegto pakalpojumu klāstu, paplašināsimies gan Eiropā, gan ārpus tās un noteikti ievērosim mūsu pasažieru tiesības," uzsver Kola-Kanča.
Kompānija "SmartLynx Airlines" reģistrēta 1992. gadā, liecina "Lursoft" informācija. Uzņēmuma apgrozījums 2022. gadā bija 235 155 965 eiro, savukārt uzņēmuma peļņa bija 11 707 669 eiro.
"SmartLynx Airlines" pieder SIA "Smart Aviation holdings", kuras vienīgā īpašniece ir Kipras "Avia Solutions Group (CY) Plc". Savukārt kompānijas patiesais labuma guvējs ir Lietuvas pilsonis Gedimins Žiemelis.