Rīgā turpinās intensīvi "Rail Baltica" dzelzceļa pārvadu izbūves darbi. Jūlija noslēgumā "Rail Baltica" Rīgas centrālā mezgla būvnieks "BERERIX" uzsāks Dzirnavu ielas dzelzceļa pārvada būvniecību. Pārvada izbūves laikā, no 24. jūlija līdz 31. augustam, Dzirnavu ielā, posmā no Satekles ielas līdz Turgeņeva ielai, tiks ierobežota un daļēji slēgta visa veida transportlīdzekļu satiksme un gājēju pārvietošanās.
Savukārt posms no Kļavu ielas līdz Abrenes ielai tiks slēgts pilnībā. Pirms darbu uzsākšanas Dzirnavu ielā, tiks atjaunota pilnvērtīga četru joslu satiksme Lāčplēša ielā.
"Rail Baltica" projekta Dzirnavu ielas zonā šobrīd norit pārvada gala balstu izbūves darbi, pabeigta atbalstsienu un tuvumā esošā mehāniski stiprinātās grunts uzbēruma izbūve un, noslēdzot tehniskos sagatavošanās darbus, tiks uzsākta arī jaunā dzelzceļa pārvada izbūve. Būvniecības darbu laikā, no 24. jūlija līdz 31. augustam, plānots veikt pārvada laiduma siju montāžu, inženiertīklu rekonstrukciju un izbūvi abās ielas pusēs, kā arī Dzirnavu, Turgeņeva un Abrenes ielas krustojuma pārbūvi. Būvniecības darbu laikā pilnsabiedrība "BERERIX" nodrošinās informatīvo zīmju izvietošanu.
"Dzirnavu ielas dzelzceļa pārvada pārbūve "BERERIX" būs izaicinājums – ne vien tādēļ, ka jārespektē satiksmes intensitāte un pašreizējie ierobežojumi citās pilsētas centra daļās, bet arī jāņem vērā vecā pārvada specifika. Vēsturisko trīslaidumu pārvadu pārbūvēsim par vienlaiduma, tāpat, ja salīdzinām, piemēram, ar šogad Lāčplēša ielā izbūvēto jauno pārvadu, kur bija nepieciešams montēt vien 13 laiduma sijas, šeit tās dienvidu daļā kopskaitā būs 39, tā kā nākotnē pārvads būs visas Dzirnavu ielas platumā. Lai veiktu šādus apjomīgus darbus, satiksme un gājēju pārvietošanās diemžēl ir jāierobežo. Tajā pašā laikā jāatzīmē, ka līdz ar asfalta virskārtas darbu beigām jau šajā nedēļas nogalē tiks atjaunota pilnvērtīga četru joslu satiksme Lāčplēša ielā, kas autovadītājiem kalpos kā alternatīvs pārvietošanās maršruts," skaidro "BERERIX" iesaistīto pušu attiecību vadītājs Andis Linde.
Dzirnavu ielas dzelzceļa pārvada vidusdaļa izbūvēta 20. gadsimta sākumā, laikā no 1912. līdz 1914. gadam, un laika gaitā pārvads ir vairākkārt paplašināts, abās pusēs piebūvējot jaunas konstrukcijas (sijas, atbalstsienas u.c.) un paplašinot dzelzceļa uzbērumu. Dzirnavu ielas pārvada pārbūve "Rail Baltica" projektā plānota vairākos posmos – pēc pārvada dienvidu daļas izbūves tiks uzsākti pašreizējās infrastruktūras demontāžas darbi pārvada ziemeļu daļā.
"Rail Baltica" trases izbūves rezultātā Dzirnavu ielas pārvada teritorijā iedzīvotāji un pilsētas viesi iegūs funkcionāli uzlabotu ielas posmu – plašākas gājēju ietves abās ielas pusēs, veloceļus un pārbūvētu Dzirnavu, Turgeņeva un Abrenes ielas krustojumu. Uzeja uz dzelzceļa platformām pēc projekta īstenošanas atradīsies dzelzceļa pārvada austrumu pusē, izņemot uzejas uz "Rail Baltica" platformām, kas joprojām būs stacijas pusē. No Dzirnavu ielas līdz pat Rīgas Centrālajai dzelzceļa stacijai un Lāčplēša ielai otrā virzienā nākotnē cilvēkus ar redzes traucējumiem vadīs taktilā josla, kā arī paralēli dzelzceļam tiks izbūvēts veloceļš.
Pilnsabiedrībā "BERERIX" apvienojušies Beļģijas būvniecības milzis "BESIX Group", nacionālais būvnieks "RERE Būve" un Itālijas būvnieks "Rizzani de Eccher", ar mērķi īstenot projekta "Rail Baltica" nozīmīgu daļu – Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas kompleksa projektēšanu un pārbūvi, jaunu Eiropas platuma sliežu un dzelzceļa tilta pār Daugavu, uzbēruma un pieguļošās infrastruktūras projektēšanu un būvniecību.