Vienlaikus aptaujas dati liecina, ka 31% respondentu izcelsmes valsts nav būtiska.
Tāpat aptaujā secināts, ka priekšroku pašmāju alum dod 64% aptaujāto vīriešu salīdzinājumā ar 62% aptaujāto sieviešu. Savukārt sievietes biežāk norādījušas, ka izcelsmes valstij nav nozīmes. Uz to norādījuši 35% aptaujāto sieviešu un 29% aptaujāto vīriešu.
Uzņēmumā atzīmē, ka, balstoties uz Japānas alus un pārtikas ražotāja "Kirin" datiem, pēc alus patēriņa uz vienu iedzīvotāju Latvija ierindojas 12. vietā, bet pirmo trijnieku veido Čehija, Austrija un Lietuva. Igaunija ierindojas sestajā vietā.
Tāpat uzņēmumā norāda, ka, lai gan Latvijā pieprasītākais ir "lager" tipa alus un daļa alus cienītāju ir ilgstoši uzticīgi savai izvēlei, aizvien vairāk ir tādu, kuri vēlas baudīt jaunas garšas un eksperimentēt.
Vienlaikus liela daļa alus baudītāju ir sasnieguši tādu līmeni, kurā viņiem nav pieņemams zemas kvalitātes miestiņš. Cilvēki kļūst aizvien prasīgāki un ražotājs nevar atļauties ienākt tirgū ar mazāk kvalitatīvu produktu, uzver uzņēmumā.
"Mežpils alus" vēstnesis Edgars Magons gan uzsver, ka svarīgi atcerēties, ka alus ir ļoti plašs jēdziens, Latvijā vien pieejami vairāki desmit dažādu alus veidu.
Aptauja veikta 2023. gada maijā. Tajā piedalījās 1000 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem. Tā veikta ar mērķi noskaidrot alus patērētāju paradumus un uzzināt, kāda ir Latvijas alus baudīšanas kultūra.
Jau ziņots, ka alus ražotājs "Aldaris" 2021.gadā strādāja ar 21,568 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 2,8% mazāk nekā gadu iepriekš, vienlaikus arī kompānijas zaudējumi samazinājās par 26,7% un bija 2,077 miljoni eiro. Finanšu rādītāji par 2022.gadu vēl nav publicēti.
"Aldaris" ir Dānijas alus ražotāja "Carlsberg" grupas uzņēmums, taču "Aldara" vienīgā īpašniece ir Zviedrijas "Carlsberg Sweden Holding 2". Kompānija "Aldaris" reģistrēta 1992. gadā, un tās pamatkapitāls ir 37,671 miljons eiro.