Būvmateriālu ražotājs 'Lode' cenšas aizstāt zaudēto Krievijas tirgu
Foto: LETA

Keramisko būvmateriālu ražotājs SIA "Lode" 2022. gadā apgrozījis 14,97 miljonus eiro, pēc nodokļu nomaksas gūstot 1,16 miljonu eiro peļņu, ziņo "Lursoft" Klientu portfelis.

Koncerna kopējais apgrozījums pērn sasniedza 19,14 miljonus eiro, bet peļņa – 1,09 miljonus eiro. Salīdzinot ar gadu iepriekš, pērn koncerna apgrozījums samazinājies par 5,8%, bet peļņa par 44,13%.

Apgrozījuma kritums daļēji saistīts ar meitas uzņēmuma "Lode RU" pārdošanu. "Jau kopš kara sākuma SIA "Lode" būtiski samazināja pārdošanas apjomu meitas uzņēmumam Krievijā, savukārt oficiālo ierobežojumu rezultātā koncerns pilnībā pārtrauca darbību Krievijas tirgū, kas iepriekš veidoja aptuveni 10% no apgrozījuma," norādījis uzņēmums. Lai kompensētu šo zaudēto tirgu, koncerns uzsāka darbību jaunu tirgu apgūšanā Skandināvijas valstīts. Saskaņā ar uzņēmuma pieņēmumiem, divu gadu laikā Skandināvijas tirgus varētu aizstāt zaudēto Krievijas tirgu.

"2022. gads koncerna darbībai bija ļoti izaicinošs. Jau iepriekšējā gada beigās būtiski pieauga energoresursu, īpaši dabasgāzes, cenas, un pārskata gada laikā šīs cenu svārstības bija neparedzēti lielas un straujas," norādīts SIA "Lode" vadības ziņojumā, piebilstot, ka keramisko būvmateriālu ražošanā energoresursi ir viena no galvenajām izmaksu pozīcijām, tāpēc uzņēmuma ražošanas izmaksas pieauga vairākkārt. Izmaksu pieaugumu SIA "Lode" tikai daļēji spēja segt ar saražotās produkcijas cenu palielinājumu. Uzņēmums arī uzsver, ka augstās būvmateriālu cenas dažiem potenciālajiem pircējiem bija šķērslis būvniecības uzsākšanai, tāpat arī milzīgu satricinājumu būvniecības tirgū radīja Krievijas sāktais pilna mēroga karš pret Ukrainu, kā dēļ daļa projektu tika atlikti uz vēlāku laiku.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!