"Brand Capital" pētījums jau 19 gadus apkopo Baltijas valstu iedzīvotāju viedokli par vairāk nekā 600 zīmoliem un 300 dzīvesstila jautājumiem. Šogad pētījumu veica Baltijā vadošā pētījuma aģentūra "Norstat".
"Esam lepni turpināt pētījuma datu ieguvi, aptaujājot vairāk nekā 3000 ekonomiski aktīvos iedzīvotājus Baltijā. Šis nešaubīgi ir lielākais zīmolu pētījums Baltijā, kas seko līdzi tam, kā mainās iedzīvotāju attieksme pret zīmoliem. Tāpat šis pētījums ļauj iepazīt auditorijas personīgāk, izzināt viņu attieksmi un dzīvesstilu, lai zīmoli varētu kļūt vēl tuvāki un pievilcīgāki," komentē "Norstat Latvija" vadītāja Linda Ezera.
Jaunākajā "Brand Capital pētījumā šogad padziļināti apskatīts sabiedrības viedoklis par tādām tēmām kā mākslīgais intelekts, mikromobilitāte, produktivitāte, ilgtspēja u.c.
"Šogad pirmo reizi tika vērtēta arī pētījumā iekļauto zīmolu drosme jeb atšķirīga un drosmīga pieeja komunikācijā, kā arī padziļināti esam pētījuši iedzīvotāju aktivitāti dažādās komūnās un interešu grupās," komentē "Brand Capital" pētījuma izstrādātaju "WIT Consulting" vadošā stratēģe Lelde Dālmane.
Šī gada zīmolu topa finālisti uzskaitīti alfabētiskā secībā. Par TOP 5 straujāk augošajiem zīmoliem Latvijas sabiedrība nominējusi: "AirBaltic", "Depo", "IKEA", "Mercedes Benz" un "Mobilly". Starp TOP 5 zaļākajiem zīmoliem Latvijā iekļuvuši: Latvijas valsts meži, "Madara Cosmetics", "Seal", "Silvanols" un "Stenders".
Kā TOP 5 mīlētākie mediju zīmoli atzīti: "Delfi", Latvijas Radio, LTV 1, "Radio Skonto" un "TV3".
Par TOP 5 cilvēcīgākajiem zīmoliem Latvijā šogad atzīti: CSDD, "Grindex", Latvijas valsts meži, Lidosta "Rīga" un "Olainfarm".
Savukārt "Ādažu Čipsi", "Karlsons", "Kārums", "Pols" un "Spilva" nominēti kā TOP 5 mīlētākie vietējie zīmoli. Starp TOP 5 mīlētākajiem zīmoliem Latvijā sabiedrība ierindojusi: "Inbox.lv", "Maxima", "Omniva", "Swedbank" un "Tele2".
Un par TOP 5 drosmīgākajiem zīmoliem Latvijā atzīti: "Aerodium", "Apple", "IKEA", "Revolut" un "Sexy Style".
Uzvarētāji visās kategorijās katrā no Baltijas valstīm atsevišķi un visā Baltijā kopumā tiks noskaidroti "Baltijas zīmolu topa" apbalvošanas ceremonijā 22. septembrī Tallinā, fotogrāfiju muzejā "Fotografiska". Ceremonijai tiešraidē varēs sekot līdzi arī portālā "Delfi" un "BalticBrands" sociālo mediju kanālos.
Šī gada "Baltijas zīmolu foruma" centrālā tēma ir "Drosme". Mārketinga vadītāji un komunikācijas eksperti no Baltijas un citām valstīm dalīsies savā pieredzē, ko zīmolam nozīmē būt inovatīvam un drosmīgam. Foruma noslēgumā norisināsies apbalvošanas ceremonija. Bet vakara noslēgumā viesus izklaidēs pasaulē labi zināmais mūziķis NOËP. Biļetes vēl ir pieejamas balticbrandforum.eu
Baltijas zīmolu forumu organizē "MAGIC", "OMD", "Norstat" sadarbībā ar "TUULI", "AirBaltic", "Google", "Rimi", "Lido", "LUX express", "Moller Baltic", "Element", "Httpool", "Eco Baltia", "Trickster, Sons & Daughters", "Hector Container Hotel", "Valmiermuiža", "Kalve", "Delfi", "TV3 Group", "IR Nauda", "Sky Media", "JCDecaux" un "BOBE.me".