Kad pirms sešiem gadiem prezentēja finanšu aprēķinus jaunajai Eiropas platuma dzelzceļa līnijai, "Rail Baltica" Latvijas posma izmaksas bija minētas ap diviem miljardiem eiro. Pēc tam jauni skaitļi īsti nav saukti. Tagad tiek pieļauts, ka tas viss varētu izmaksāt pat četras reizes dārgāk jeb ap astoņiem miljardiem eiro, ziņo LTV raidījums "de facto".
"Rail Baltica" pamattrasei jābūt gatavai līdz 2030. gadam. Šis uzstādījums aizvien nav mainījies un par Latvijas posmu atbildīgie aizvien ir gatavi apgalvot, ka tas ir iespējams. Un tas nozīmē arī to, ka īsā laikā būs jāakumulē liels apjoms līdzekļu, norāda raidījums.
Šonedēļ noslēdzies iepirkums par pamata trases būvēšanu. Saskaņā ar elektronisko iepirkumu sistēmā pieejamo ziņojumu, tiesības slēgt līgumu ieguvis franču, poļu un itāļu kopuzņēmums "E.R.B. Rail Baltica JV". Viņu piedāvātā līgumcena 3,7 miljardi eiro. Otrs pretendents no Turcijas ar aptuveni pusmiljardu lētāku piedāvājumu finālā noraidīts kā neatbilstošs, bet par to ir iesniegta sūdzība Iepirkumu uzraudzības birojam.