Igaunijas apģērbu mazumtirgotājs "Baltika", kas pārstāv zīmolus "Monton" un "Ivo Nikkolo", pēc 2000. gadu sākumā piedzīvotās straujās izaugsmes pēdējo 16 gadu laikā ir piedzīvojis nepārtrauktu lejupslīdi. Tas kļuvis arvien vairāk atkarīgs no papildu finansējuma, bet ilgtermiņa mazo ieguldītāju investīcijas ir teju izsīkušas. Arī uzņēmuma akciju tirdzniecība biržā pārtraukta.
No 2005. līdz 2007. gadam "Baltika" veicās itin labi: uzņēmuma finanšu rādītāji palielinājās, auga eksports, tika uzbūvēts jauns loģistikas centrs, attīstīti nekustamie īpašumi un strauji palielinājās akciju cena, viešot lielas cerības uz nākotni.
Tomēr pēc ekonomiskās krīzes uzņēmums nespēja atgūt agrāko uzņēmējdarbības apjomu, un kopš 2014. gada tā aizņemšanās apjomi regulāri palielinās. Ja agrāk tika veiktas investīcijas, tad par normu pēdējā laikā ir kļuvusi parādu atmaksa.
Gadu gaitā uzņēmums apvienojis, likvidējis vairākus zīmolus, taču veiksmi tas nav nesis. Nesen biržā pārtraukta uzņēmuma akciju tirdzniecība.
Kas radījis šo neveiksmju sēriju un vai uzņēmumam vēl ir cerība izglābties?
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv