Austrumu maģistrāles būvdarbi
Foto: Publicitātes foto

Austrumu maģistrāles būvniecības sadārdzinājums pārsniegs aptuveni 7 miljonus eiro, šodien, apsekojot būvniecības objektu, informēja Rīgas mērs Vilnis Ķirsis (JV).

Viņš norādīja, ka liela daļa sadārdzinājuma ir veidojusies Krievijas sāktā kara Ukrainā dēļ, kas izraisīja būvmateriālu cenu kāpumu, savukārt otra daļa ir saistīta ar neparedzētiem būvdarbiem.

Pirmajā būvniecības kārtā kara dēļ sadārdzinājums bijis 2,7 miljoni eiro, otrajā – 3,4 miljoni eiro.

Savukārt papildu darbu dēļ sadārdzinājums pirmajā projekta kārtā bijis 1,7 miljoni eiro, bet otrajā – 1,5 miljoni eiro. Papildu darbi esot saistīti gan ar komunikācijām, kas neesot atradušās vietās, kur norādīts un bijis jāmeklē citi risinājumi, kā arī grunti bijis jāmaina pret stabilāku.

Taču atsevišķās pozīcijās esot arī ietaupījumi, līdz ar to kopējais sadārdzinājums esot vairāk nekā 7 miljoni eiro.

Ķirsis atzīmēja, ka, nododot ekspluatācijā Austrumu maģistrāles pirmo kārtu, būvniekiem neesot izteiktas piezīmes, kas liecinot par labu darbu kvalitāti. Viņš cer, ka arī otrā kārta ir uzbūvēta tikpat veiksmīgi.

Kā domes priekšsēdētājam apliecināja būvnieki, pašlaik rit asfaltēšana projekta otrajā kārtā. Šie darbi tiks pabeigti līdz oktobrim. Paralēli notikšot luksoforu, apgaismojuma uzstādīšana un citi būvobjekta pabeigšanas darbi.

Rīgas domes priekšsēdētājs norādīja, ka Austrumu maģistrāli automašīnām atvērs gada beigās, decembrī. Lai gan pirmās kārtas darbi ir faktiski pabeigti un vienā maģistrāles posmā automašīnas varētu braukt jau šodien.

Austrumu maģistrāles ietekme pilsētā būšot būtiska, jo varēs no kravas automašīnām atbrīvot ne tikai krastmalu. Pašlaik kravas auto uz ostu brauc arī pa Pērnavas ielu, pa Zirņu ielu. Arī no šīm ielām būšot iespēja novirzīt prom kravas automašīnas un atslogot satiksmi centrā.

Austrumu maģistrāles būvniecību sāka 2021. gada maijā, un tiek īstenotas abas būvprojekta kārtas. Austrumu maģistrāles pirmajā kārtā darbi tuvojas noslēgumam, savukārt otrajā kārtā darbi norit, apsteidzot kalendāro grafiku, apgalvo pašvaldība.

Maģistrāle autovadītājiem nodrošinās ātru nokļūšanu uz Purvciema, Pļavnieku, Dārzciema un Teikas apkaimēm, neiebraucot pilsētas vēsturiskajā centrā. Tāpat kravas transportam ceļš uz ostu vairs nebūs jāmēro pa Daugavas krastmalu. Izbūvētais maģistrāles posms no Piedrujas ielas līdz Gustava Zemgala gatvei būs 2,8 kilometrus garš.

Būvniecību veic piegādātāju apvienība "ACB, Tilts", kuru veido ceļu būvniecības sabiedrība AS "A.C.B." un tiltu būvniecības sabiedrība SIA "Tilts".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!