Viņa uzsvēra, ka stratēģija izvērst darbību Baltijā "Latvijas pastam" ir tapusi vēl pirms viņas pievienošanās uzņēmumam. Pašlaik tiek vērtēts, vai "Latvijas pasts" kaimiņvalstīs sadarbosies ar kādu no turienes spēlētājiem vai ieies patstāvīgi. Ja "Latvijas pasts" ieies kā patstāvīgs spēlētājs, tiks dibināti arī meitasuzņēmumi kaimiņvalstīs.
"Viennozīmīgi "Latvijas pasta" pakomātiem būtu jābūt visā Baltijā," sacīja jaunā "Latvijas pasta" vadītāja.
Jautāta, vai "Latvijas pasts" jau nav nokavējis ar ieiešanu citu valstu tirgos, viņa atzina, ka īstākais mirklis būtu bijis pirms Covid-19, bet to neviens nevarēja paredzēt.
"Taču, ja skatāmies globāli uz e-komercijas attīstību, tad tas ir augošs segments, paradumi iepirkties internetā ar katru gadu kļūst arvien spēcīgāki un izaugsme noteikti turpināsies. Jautājums ir, kas ir svarīgāk klientam un ar ko būsim labāki par "Omniva" un pārējiem tirgus spēlētājiem. Tās ir lietas, pie kurām mums ir jāstrādā," sacīja Krauze-Čebotare.
Viņa pieļāva, ka "Latvijas pasts" varētu darboties ne tikai Baltijas valstīs, bet arī citur ar sadarbības partneru starpniecību. Piemēram, ja kāds "Latvijas pasta" klients gribētu nosūtīt paciņu uz Vāciju, tad Vācijā būtu sadarbības tīkls ar kura starpniecību varētu nodrošināt sūtījumu.
"Latvijas pasta" tirgus daļu komercsūtījumu segmentā Latvijā Krauze-Čebotare novērtēja kā nepiedodami mazu, bet vienlaikus viņa atzīmēja, ka tas liecina par izaugsmes potenciālu.
"Tai tirgus daļai, kas šobrīd ir mūsu konkurentiem, ir jāpienākas "Latvijas pastam", un mums ir visas iespējas piedāvāt vēl kvalitatīvākus pakalpojumus. Mums ir straujāk jāiet tajos segmentus, kur šobrīd aktīvāki ir mūsu konkurenti," uzsvēra Krauze-Čebotare.
Pēc viņas teiktā, "Latvijas pasta" lielākā konkurētspējas priekšrocība, kas netiek pilnībā izmantota, ir tā, ka pasts ir "logs uz visu pasauli" un, strādājot ar "Latvijas pastu", jebkurš uzņēmums var sūtīt sūtījumus uz jebkuru vietu pasaulē ar ātriem piegādes termiņiem. Tāpat "Latvijas pastam" kā valsts kapitālsabiedrībai ir iespēja pakomātus uzstādīt mazākās apdzīvotās vietās, kurās citi tirgus spēlētāji nesaskata tik lielu pievienoto vērtību.
Vienlaikus viņa atzina, ka "Latvijas pastam" ir vēl daudz darāmā, lai, piemēram, būtu klientiem draudzīgi digitālie risinājumi. Tostarp, lai saņemtos sūtījumus daudz vienkāršāk varētu pārvirzīt no pasta nodaļām uz pakomātiem, kas ir tuvākie konkrētai adresei, bet uz pasta nodaļu saņēmējam būtu jādodas tikai tad, ja viņš pats ir izteicis šādu vēlēšanos.
"Mūsu mājasdarbs ir, lai "Latvijas pasts" būtu pirmā izvēle katram Latvijas iedzīvotājam, lai būtu vēlme atbalstīt savas valsts uzņēmumu," uzsvēra Krauze-Čebotare.
Jau ziņots, ka "Latvijas pasta" apgrozījums pagājušajā gadā bija 100,009 miljoni eiro, kas ir par 5,1% mazāk nekā 2021.gadā, kā arī uzņēmums strādāja ar 2,21 miljona eiro peļņu pretēji zaudējumiem gadu iepriekš.
"Latvijas pasts" nodrošina pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana, papildus nodrošinot arī komercpārvadājumu, eksprespasta, maksājumu, preses, mazumtirdzniecības un filatēlijas pakalpojumus. "Latvijas pasts" ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums.