Uz Latviju ar ūdeņradi darbināmais autobuss atceļojis no Lietuvas, un bija paredzēts, ka tas īslaicīgi tiks iekļauts Valmieras sabiedriskā transporta sistēmā.
Ūdens ir vienīgais autobusa radītais vides "piesārņojums", līdz ar to tiek būtiski samazināts pilsētas gaisa un apkārtējās vides piesārņojums.
Pašvaldība "Delfi Bizness" sniedz plašāku informāciju par to, kāpēc plāni neīstenojās.
Kāda bija iecere?
Valmieras novada pašvaldības pārstāve Zane Bulmeistare atgādina, ka 2020. gada oktobrī Valmierā kursēt sāka deviņi jauni dīzeļa – elektriskie hibrīdautobusi, pēc gada iegādājoties desmito dīzeļa – elektrisko hibrīdautobusu, tādējādi pilnībā pret videi draudzīgāku sabiedrisko transportu nomainot līdzšinējos autobusus, kas pārvadāja pasažierus Valmieras pilsētas maršrutos.
Tas bijis nozīmīgs solis Valmieras sabiedriskā transporta sistēmas vēsturē. Šogad mērķis kļūt videi vēl draudzīgākiem īstenots, iegādājoties divus elektroautobusus pasažieru pārvadāšanai Valmieras pilsētas maršrutos.
Ar mērķi rosināt arvien biežāk personīgās automašīnas vietā izvēlēties sabiedrisko transportu, kā arī aicinot uzzināt par ar ūdeņradi darbināmu autobusu, Valmieras novada pašvaldība atsaukusies Latvijas Ūdeņraža asociācijas aicinājumam testēt ūdeņraža autobusu.
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv