Foto: Publicitātes foto

Pirms divdesmit gadiem Lietuvā dibinātais uzņēmums "Venipak", kas darbojas arī Latvijas tirgū, no kurjerdienesta pārtop par tirdzniecības uzņēmumu, informēja dibinātājs un īpašnieks Nerijus Raudonis.

Jau kādu laiku uz "Venipak" automašīnām ir redzams uzraksts "Piegādes platforma". Raudonis norāda, ka tā nav tikai izkārtne, bet gan uzņēmuma ilgtermiņa redzējums, kas sakrīt ar tā aktīvo paplašināšanos Eiropā.

Raudonis prognozē, ka nākotnē kurjerpakalpojumi veidos līdz 10% "Venipak" ieņēmumu, bet uzņēmuma darbība radikāli mainīsies.

"Pašlaik kurjerpakalpojumi veido aptuveni 90% mūsu ieņēmumu, taču pēc pieciem gadiem tie veidos tikai 10% vai pat mazāk. Mēs cenšamies vadīt "Venipak" jaunā virzienā un pārveidot nodarbošanos no fiziskas loģistikas par tirdzniecības platformu. Esam iecerējuši kļūt par vairumtirdzniecības uzņēmumu e-komercijai," par uzņēmuma ilgtermiņa plāniem sacīja Raudonis.

Viņš uzskata, ka šī e-vairumtirdzniecības niša vēl nav atklāta un tikai veidojas: "Mēs meklējām iespējas paplašināties visā pasaulē, centāmies dekonstruēt visu tirdzniecības ķēdi un atradām šo nišu, kas faktiski vēl nepastāv ne tikai Eiropā, bet arī visā pasaulē. Pašlaik visi e-veikali visbiežāk strādā tieši ar piegādātājiem vai ražotājiem. Mēs vēlamies nodrošināt vislabāko pakalpojumu vietējam tirgum ar ātru piegādi 24 stundu laikā."

Viens no uzņēmuma nozīmīgākajiem stratēģiskajiem soļiem bija Nīderlandes e-komercijas uzņēmuma "Strengholt Entertainment" iegāde, par ko tika paziņots šā gada sākumā.

Uzņēmums savu nākotni saista arī ar milzi "Amazon". Pēc Raudoņa teiktā, tikai 15% uzņēmumu, kas ASV pārdod platformā "Amazon", tirgo savus ražojumus arī Eiropā. Tāds stāvoklis ir izveidojies tāpēc, ka atsevišķi piegādātāji, kas vēlas ienākt Eiropas tirgū caur "Amazon", saskaras ar problēmām, piemēram, muitu, jo katrai valstij ir sava specifika, kā arī valodas barjeru saskarsmē ar vismaz deviņām valodām. Vēl viena problēma ir katrā Eiropas tirgū atšķirīgā PVN bāze.

"Tas viss apgrūtina atsevišķa piegādātāja ienākšanu tirgū. Taču, ja ir starpnieks, kas spēj veikt pielāgošanas funkcijas, risināt nodokļu jautājumus un pat rūpēties par preču klāstu, tad rodas nopietns stimuls sadarboties ar tādu vairumtirgotāju kā mēs," paskaidro "Venipak" īpašnieks.

Šajā nolūkā "Venipak" plāno izveidot Eiropā aptuveni 20 e-komercijas pasūtījumu piegādes centrus, kas izplatīs katram reģionam atbilstošākās preces.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!