Foto: Publicitātes attēli

Baltijas valstu kopuzņēmums "RB Rail" paziņojis par jauna finansēšanas līguma parakstīšanu ar Eiropas Klimata, infrastruktūras un vides izpildaģentūru (CINEA) 928 miljonu eiro apmērā.

Šis finansējums kopā ar triju Baltijas valstu nacionālo līdzfinansējumu pārsniegs 1,1 miljardu eiro, lai nodrošinātu turpmākos darbus "Rail Baltica" ātrgaitas dzelzceļa infrastruktūras ieviešanā.

Ar finansējumu, kas pieejams no līdzšinējiem finansēšanas līgumiem, un kopā ar nupat apstiprināto summu nodrošināts finansējums būvniecības darbiem, kas aptver aptuveni 130 kilometrus no "Rail Baltica" pamattrases.

Līgumu parakstījušas Eiropas Klimata, infrastruktūras un vides izpildaģentūra, Igaunijas Vides ministrija, Latvijas Satiksmes ministrija, Lietuvas Transporta un sakaru ministrija un "RB Rail".

Latvijā šī uzsaukuma finansējums paredzēts būvniecības darbu turpināšanai pamattrases posmos abās starptautiskajās stacijās – "Rail Baltica" Rīgas Centrālajā mezglā estakādes izbūvei pār Maskavas un Krasta ielām, platformu pieejām, esošo sliežu pārcelšanai uz stacijas Dienvidu pusi, pie starptautiskās lidostas "Rīga" dzelzceļa estakādes būvniecības darbiem un stacijas platformu paaugstināšanai.

Tāpat finansējums paredzēts nekustamo īpašumu atsavināšanai, būvniecības bāzes izveidei Iecavas infrastruktūras apkopes punkta teritorijā, pamattrases būvniecības un būvuzraudzības darbiem ārpus Rīgas, ko "Rail Baltica" nacionālais ieviesējs "Eiropas Dzelzceļa līnijas" plāno uzsākt jau šogad.

No 2014.-2021. gada finanšu perioda "Rail Baltica" īstenošanai jau ir pieejami vairāk nekā 1,6 miljardi eiro, no kuriem līdz 85% veido Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta atbalsts, savukārt atlikušo daļu līdzfinansē no Baltijas valstu budžetiem.

Kopā ar apstiprināto papildu ES finansējumu un nacionālo finansējumu "Rail Baltica" nodrošinājusi aptuveni 2,7 miljardus eiro.

Līdz 2024. gadam plānots izstrādāt atjaunoto izmaksu un ieguvumu analīzi, lai atkārtoti novērtētu projekta sociālekonomiskos ieguvumus, nodrošinātu finansējumu un optimizētu projekta īstenošanu.

Saskaņā ar izvēlēto būvniecības stratēģiju pirmos pamattrases būvdarbus ārpus Rīgas, sākot ar prioritāro virzienu no lidostas "Rīga" līdz Lietuvas robežai, plānots sākt 2023. gada beigās, savukārt visus pamattrases projektēšanas darbus plānots pabeigt līdz 2024. gada beigām.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!