Autotransporta direkcija (ATD) ir izsludinājusi iepirkuma konkursa otro kārtu deviņu akumulatoru bateriju elektrovilcienu (BEMU) iegādei.
Atklātā konkursa pirmajā kārtā visi trīs konkursa kandidāti Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A.", personu apvienība "Škoda Transportation a.s. – "Škoda Vagonka a.s." un "Stadler Polska Sp. z o.o." tika atzīti par atbilstošiem konkursa nolikumā noteiktām prasībām un otrajā kārtā tiek aicināti iesniegt savus piedāvājumus BEMU iegādei līdz 2024. gada 1. martam.
ATD atgādina, ka, izmantojot Eiropas Savienības fondu līdzfinansējumu un Latvijas valsts budžeta finanšu resursus, paredzēts iegādāties 9 pasažieru pārvadāšanai paredzētu akumulatoru bateriju elektrovilcienu vienības. Iepirkuma dokumentācijā ir paredzēta iespēja papildu finanšu iespēju rašanas gadījumā iegādāties vēl papildus vienības.
Šī gada 29. septembrī Sabiedriskā transporta padome (STP) pieņēma zināšanai ATD sagatavoto informāciju par akumulatoru bateriju elektrovilcienu vienībām (BEMU) izvirzāmajām kvalitātes prasībām. Vilcieniem jābūt aprīkotiem ar pasažieru informācijas sistēmu, videonovērošanu, wi-fi, atkritumu tvertnēm, sanitāro mezglu.
Noteikts arī sēdvietu daudzums un izvietojums, galdu izvietojums, velonovietnes u.c. Visos vilcienos būs nodrošināta vides pieejamība personām ar kustību traucējumiem atbilstoši standartiem, ko nosaka Eiropas Savienības savstarpējās izmantojamības tehniskās specifikācijas dzelzceļa ritekļiem. Par būtisku faktoru ir noteikta arī akumulatoru kvalitāte – bateriju vilciena minimālam nobraukumam bez uzlādes jābūt aptuveni 100 km.
Paredzēts, ka jaunie bateriju elektrovilcieni kursēs maršrutos Bolderāja-Rīga-Sigulda; Rīga-Madona un Rīga-Dobele, taču iespējami arī citi maršruti, piemēram, perspektīvā aptverot arī citus galamērķus, kā Cēsis, Valmiera un citas pilsētas.
Tādējādi tuvāko gadu laikā tiks ne tikai būtiski uzlabotas ērtības pasažieriem un mobilitātes ātrums, bet arī nodrošināts videi draudzīgāks transports ar ļoti zemu trokšņa līmeni – bateriju vilcieni ir klusāki, līdz ar to arī draudzīgāki gan pasažieriem, gan iedzīvotājiem, kuri dzīvo dzelzceļa sliežu tuvumā.