Foto: Reuters/Scanpix/LETA
Krievijas aviācijas nozare šobrīd saskaras ar būtiskiem izaicinājumiem, jo palielinās bažas par pasažieru drošību, ko raisa tehniskās apkopes kvalitātes pasliktināšanās, rezerves daļu trūkums un regulārās tehniskās problēmas, atsaucoties uz ārvalstu medijiem, raksta "Delfi.ee".

Nozare, kas lielā mērā ir atkarīga no starptautiskajiem piegādātājiem, ir bijusi viena no vissmagāk skarām saistībā ar Rietumvalstu piemērotajām sankcijām.

Krievijas aviokompānijas, kam vairs nav pieejas Eiropas "Airbus" un ASV "Boeing", regulāri saskaras ar problēmām gan detaļu iegādē, gan programmatūras atjaunošanai, gan citiem aspektiem.

Lai risinātu problēmu, Krievijas vietējās aviokompānijas ierosinājušas pagarināt pieļaujamo lidmašīnu kalpošanas laiku. Vairākas joprojām ekspluatācijā esošās "Antonov An-24" un "An-26" lidmašīnas ražotas 1962. gadā. Tādējādi šo lidmašīnu vidējais vecums ir aptuveni 60 gadi.

Situāciju dramatiskāku padara fakts, ka ceturtā daļa šī veida lidmašīnu jābeidz izmantot līdz 2030. gadam, taču pastiprinātas ekspluatācijas dēļ tās būtu jāpārtrauc izmantot jau 2028. gadā. Tomēr esošās situācijas dēļ tas var nebūt iespējams un visdrīzāk veco lidmašīnu izmantošana turpināsies.

Vienlaikus par Somijas aviāciju atbildīgais direktors Jari Pontinens laikrakstam "Helsingin Sanomat" apstiprināja, ka pat 50 gadus veca lidmašīna var būt izmantojama, ja vien par to pienācīgi rūpējas un maina detaļas.

Mūsdienās Krievijā tiek izmantotas aptuveni simts lidmašīnu, kās ir paredzētas mazāku daudzumu vai preču pārvadāšanai 500-1500 kilometru attālumā. Taču nav lidmašīnu, kas pilnībā varētu aizstāt novecojušos modeļus. Tāpēc valstī cer uz vecajiem modeļiem.

Vairāk nekā puse no 150 Krievijā ražotajām lidmašīnām, kas veic reģionālos lidojumus valstī, ir "Antonov" tipa lidmašīnas, konkrēti An-24 un An-26.

Kopš Rietumvalstis ieviesa plašas ekonomiskās sankcijas pret Krieviju, ko izraisīja tās pilna mēroga iebrukums Ukrainā, vairāki nesenie incidenti ir parādījuši pieaugošās bažas par pasažieru drošību.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!