Produkta dzīves cikls, attīstība, bizness, izaugsme
Foto: Shutterstock
Palielinoties dažādu preču ražošanas apjomam, pieaug arī dabas resursu patēriņš, un tas būtiski ietekmē ne tikai apkārtējo vidi un dabu, bet arī cilvēkus. Klimata pārmaiņas jau daudzus gadus ir viens no karstajiem tematiem, un, izvēloties preces, pircēji arvien biežāk uzdod jautājumu – cik lielu "ekoloģiskās pēdas" nospiedumu šī lieta aiz sevis atstāj? Patērētāji no uzņēmumiem jau tagad sagaida atbildīgāku attieksmi pret vidi.
Klimata pārmaiņu un dabas daudzveidības krīžu kontekstā dabas resursu pārvaldībā tiek izvirzīti aizvien skrupulozāki mērķi, kuru stingrība nākotnē tikai pieaugs. Mērķus pavada dažādi politikas plānošanas dokumenti, tiesiskais regulējums, brīvprātīgas sertifikācijas iniciatīvas, pašu uzņēmumu vai produktu pircēju un investoru standarti.
Jānis Rozītis, Pasaules Dabas fonda vadītājs Latvijā

Ilgtspējas būtība ir atbildība – gan pret sevi, gan arī citiem. Daudzi uzņēmumi savu produktu popularizēšanā izmanto dažādus "zaļos" saukļus, taču ne vienmēr to lietojums ir pamatots. Uzņēmumam ir jāspēj apliecināt savu preču un pakalpojumu atbilstību tam vai citam apzīmējumam ar reāliem datiem un faktiem, pretējā gadījumā šāda sava produkta pozicionēšana vērtējama kā zaļmaldināšana.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!