Sociālajos tīklos pēdējo mēnešu laikā parādījās ieraksti, kuri liecināja, ka Rīgas lidosta par dažiem eiro izpārdod pasažieru aizmirstās somas. Šāda prakse patiešām pastāv — taču citās valstīs. "Delfi Bizness" nolēma pašā Rīgas lidostā uzzināt, kas notiek ar aizmirstām lietām, kurām tā arī neizdodas atrast saimnieku.
Lai gan katru reizi, kad bagāža tiek nodota, uz somas tiek uzlīmēta etiķete ar tā īpašnieka vārdu un uzvārdu, bagāžas pazūd regulāri. Dažreiz birka ar galamērķi ceļojuma laikā tiek noplēsta vai sabojāta, vai arī cilvēki neatpazīst vai aizmirst savu koferi. Šādas somas nonāk uzglabāšanā. Bagāža, kuru joprojām var izsekot, tiek ievadīta “World Tracer” datu bāzē, kas pieejama visām aviokompānijām, lidostām un pasažieriem.
Dažās valstīs lidostā pazaudētas lietas tiek pārdotas izsolēs kā vesels kopums (ar visu saturu, kas netiek parādīts pircējam), vai atsevišķi jau sašķirots. Parasti pazaudētās somas sākotnēji tiek uzglabātas noliktavā, bet ne ilgāk par diviem gadiem. Ja pazaudēto lietu īpašnieks neatrodas, soma tiek iznīcināta, vai arī pārdota. Tiek pieņemts, ka, iegādājoties somas šādās izsolēs, nereti mantas var iegūt ievērojami lētāk, nekā veikalā.
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv