'Rail Baltica' estakāde autoostā
Foto: Publicitātes foto

"Rail Baltica" Rīgas Centrālā mezgla būvniecības ietvaros pabeigti dzelzceļa estakādes izbūves darbi ielas līmenī projekta dienvidu pusē – Prāgas ielas un Rīgas starptautiskās autoostas zonā. Teritoriju, kas iepriekš bija atvēlēta "Rail Baltica" būvdarbiem, nodod autoostas lietošanā un atsākas autobusu apkalpošana, nodrošinot pasažieru izkāpšanu, informē projekta "Rail Baltica" nacionālais ieviesējs Latvijā "Eiropas Dzelzceļa līnijas".

Šis ir būtisks brīdis "Rail Baltica" izbūvē, jo sabiedrība var izmantot kaut nelielo, bet pirmo no daudzajiem jaunuzbūvētās infrastruktūras pilsētvides uzlabojumiem, un mazinās neērtības, kas izbūves laikā bija autoostas lietotājiem, informē uzņēmumā.

"Līdz ar "Rail Baltica" izbūvi Latvijā estakādes ieņems būtisku vietu mūsu pilsētvidē, veidojot kvalitatīvas, estētiski pievilcīgas zemestakādes teritorijas, kuras tiek izmantotas dažādu transporta veidu pasažieru, pilsētas viesu un rīdzinieku ērtībām," norāda "Eiropas Dzelzceļa līnijas" valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris. Tā būs gan autoostas teritorijā, kur, norokot uzbērumu, tiks savienotas divas Rīgas daļas, gan Centrālās stacijas zonā zemestakādē plānots Pierīgas autobusu galapunkts un citi pakalpojumi. Savukārt lidostas teritorijā "Rail Baltica" stacija būs uz estakādēm, ielas līmenī nodrošinot piekļūstamību un papildu mobilitāti.

Projekta pasūtītāja "Eiropas Dzelzceļa līnijas", būvnieka BERERIX un AS "Rīgas starptautiskā autoosta" pārstāvji parakstījuši zempārvada telpas nodošanas un pieņemšanas aktu izmantošanai būvdarbu laikā. Saskaņā ar to autoostai nodod lietošanā iepriekš būvdarbos izmantoto teritoriju, kā arī jaunizbūvēto zempārvada telpu, lai tā spētu nodrošināt autoostas pakalpojumu un sabiedrība sāktu izmantot vienu no pilsētvides uzlabojumiem "Rail Baltica" Rīgas Centrālā mezgla būvdarbu laikā vēl pirms visa projekta pabeigšanas. Saņemts Valsts dzelzceļa tehniskās inspekcijas un Būvniecības valsts kontroles biroja saskaņojums, atļaujot teritorijas izmantošanu.

Pilnībā noraktais dzelzceļa uzbērums, dzelzceļa satiksme pa estakādi un citi risinājumi ļaus par 25% palielināt publisko ārtelpu, ko varēs izmantot rīdzinieki un pilsētas viesi, lai ērti nokļūtu no Vecrīgas tirgū un autoostā. Zem estakādes varēs izveidot mūsdienām atbilstošas autoostas uzgaidāmās telpas un būs iespējams izvietot iekāpšanas platformas.

Projekta būvniekam BERERIX estakādes izbūve Rīgas starptautiskās autoostas zonā bijusi izaicinoša, jo blakus autoostas ēkai izbūvētā dzelzceļa estakāde ir vien 60 cm attālumā.

Estakādes garums ir 200 metri, sākoties pie t/c "Stockmann" un noslēdzoties pie Maskavas ielas, un tā ir 15 metrus plata. Ik pa 25 līdz 30 metriem estakādi balsta masīvi, daudzšķautņaini, taču arī arhitektoniski pievilcīgi balsti. Kopumā visas dzelzceļa estakādes no Maskavas līdz Gogoļa ielai izbūvē izveidoti 10 dzelzsbetona balsti, 9 laidumi, iestrādātas 2500 tonnas stiegrojuma un vairāk nekā 15 000 m3 betona. Par betonēšanas darbiem, balstu un klāju izbūvi atbildīgs bijis BERERIX apakšuzņēmējs "Nord X".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!